Hoe moet je solliciteren bij de mediamarkt als 16-jarige?

Hoi,

Ik wil solliciteren op een bij-baan bij de Mediamarkt. Is het de bedoeling om als 16 jarige op een vacature te solliciteren van 3-12 uur? Ik wil solliciteren op verkoper HiFi/ Auto-HiFi. Er word gevraagd naar mbo denkniveau. Ik begin aankomend schooljaar met 5-havo. Ik heb al één jaar werkervaring bij La Place. Ook werk ik vrijwillig als geluidstechnicus. Is dat voldoende?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is voldoende als ze 16 jarigen willen en inderdaad solliciteer je op 3-12 uur. Staar je niet blind op die ene afdeling, reageer ook op algemene afdelingen, dan word je breder opgeleid en je kunt later altijd nog je voorkeur geven.

Antwoorden (2)

In de detailhandel kun je gewoon altijd binnenlopen om de cv af te geven met een motivatiebrief. Het gebeurt vaker als je denkt. Zo ben ik ook aan mijn baan gekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik denk dat ik morgen even ga bellen. Desnoods dan de sollicitatie op het internet verstuur of dat ik even een cv en motivatie inlever. Bedankt voor jullie help!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daphne, de mediamarkt zet de vacatures op internet, het is de bedoeling dat je daarop reageert niet dat je langs komt met papiertjes, ze willen het digitaal hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op papier wijzen ze je ook niet af en je maakt meer kans als je binnenkomt en een goede indruk achterlaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt maar aan de manager die helemaal niet voor dit geneuzel gestoord wil worden wellicht. Het moet via internet zodat ze het meteen digitaal hebben, geen vodjes papier die kwijt kunnen raken en je moet mensen niet storen tijdens hun werk om als 16 jarige een goede indruk te willen achterlaten.... Dikke kans dat hij daar niet eens voor wil komen en dan moet je maar hopen dat je papiertje wel op de goede plaats terecht komt.
Je kan ook gewoon binnenlopen en vragen of ze mensen zoeken, of gewoon je probleem uitleggen. Heeft voor mij ook geholpen.
Even langsgaan is vaak beter dan bellen, omdat ze je dan even zien en een goede indruk van je kunnen krijgen.