Hoeveel euro loon gaat er bij kassamederwerkers vanaf?

ik verdien 3,78per uur , hoeveel euro ( of procent) gaat er dan nog vanaf?
ik ben overigens 16, en volgens me contract werk ik minimaal 2 en maximaal 12 uur in de week. Wat niet zo is ze roosteren me veel meer in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Stel dat je 12 uur per week werkt en 52 weken lang.
Dan krijg je bruto: (eur 3,78 * 12) * 52 = euro 2358,72. Hierbovenop nog 8% vakantiegeld. (NB: Albert Heijn hanteert bij kleine parttimecontracten salarissen inclusief 8% vakantiegeld).

Even de veilige grens uitrekenen (ik ga er voor de veiligheid vanuit dat je salaris exclusief vakantiegeld is en dat de loonheffingskorting op 'ja' staat.) Zolang het salaris niet meer is dan euro 5670.-/jaar houd je netto over wat je bruto hebt.
Die euro 5670.- is het totaal van alles wat meetelt voor de belasting: gewoon salaris, vakantiegeld, winstuitkeringen en weet ik al niet meer. Ik ga ervanuit dat je alleen vakantiegeld krijgt.

Zonder het vakantiegeld is de max dan 5670 : 1,08 = euro 5250.-/jaar. Dat zijn (5250.-/3,78) = 1388,89 werkuren/jaar. Alle weken werken, dan is dit per week: 1388,89/52 = 26,70. Even voor het idee.

Dus wanneer je wekelijks zou werken en als 16-jarige omgerekend niet meer dan 26 uur/week zou werken voor euro 3,78/uur houd je netto over wat je bruto verdient. Houd de werkgever toch loonheffing in, dan kun je die terugvragen via de Belastingdienst.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Dankjulie allemaal trouwens

Andere antwoorden (2)

Zolang je minder dan 10.000 per jaar verdiend en onder de 21 bent, hoef je geen loonbelasting te betalen (er wordt dus niks afgehouden van jouw salaris). Er wordt wel maandelijks een loonheffing afgetrokken (voor salaris, vakantiegeld, overwerkloon, provisie, 13e maand, en loon in natura).

En wat jouw contract betreft, alles wat je meer werkt dan je maximum ben je niet verplicht om te werken en moet wel uitbetaald worden, of bv tijd voor tijd (vrije dagen). Ik zou het in ieder geval met je werkgever overleggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Die inhoudingen die jij aangeeft zijn loonbelasting maar kun je even een bron vermelden waar in staat wat jij schrijft met name die 10.000 euro belastingvrij. Wat je verhaal klopt niet.
Computoon
10 jaar geleden
Die euro 10.000.- kan niet kloppen.
De 'witte tabel' begint 'al' te lopen bij euro 477.- per maand. Als het tabelloon dat bedrag heeft, dan is het loonheffingsbedrag euro 0,33 (bij 'loonheffingskorting ja')
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is wat mij verteld is toen ik de belastingdienst belde, omdat ik in dezelfde situatie zit. Ik heb geen bron dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212, je mag best het goede antwoord hieronder zetten hoor als.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat staat er al zie antwoord Pelle
Zolang je per kalenderjaar (dus in heel 2013) verdeeld over al de baantjes die je hebt gehad niet meer gaat verdienen dan ongeveer 5700 mag je alles houden en gaat er niets vanaf. Het kan zijn dat je werkgever wel loonbelasting inhoudt maar dat kun je volgend jaar gewoon terugvragen.

Ga er vanuit dat je van elke euro BOVEN de 5700 ongeveer 33% belasting betaalt en je zit ONGEVEER goed met je berekening.