waarom moet je vaak een account aanmaken voor solliciteren?

Ik merk dat je tegenwoordig bij elk bedrijf een account moet aanmaken voordat je er mag solliciteren. Wat is hiervan de reden? Heeft dit een toegevoegde waarde?
In deze crisistijd is het handig om op 1 dag op zoveel mogelijk functies te reageren, om je kansen te verspreiden. Het aanmaken van een account neemt extra tijd in beslag en als je niet wordt uitgenodigd is het ook nog verloren tijd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Meestal zitten er uitzendbureaus achter die je later nog eens een zooi ongewenste mail toesturen. En zij leveren (na zoeken) de beste sollicitant na overleg met die werkgever. In sommige gevallen zijn de vacatures nog nep ook.

Na je reactie: het gaat dus om grote financiële instellingen. Blijkbaar vinden ze dat prettig maar er zitten ook voor jou voordelen aan. Je kunt makkelijker op meerdere vacatures solliciteren en je kunt makkelijker een open sollicitatie doen. Met dit systeem ben je ook beter vindbaar als ergens anders iemand jou zoekt en via hun interne zoeksysteem jouw gegevens tegen komt. Het is voor hun ook handig omdat zo al jouw gegevens makkelijker voor hun te vinden zijn en bij elkaar staan. Beter dan via een brief of e-mail waarvan alle gegevens nog ingevoerd moeten worden. Om te voorkomen dat iemand anders zich voordoet als jou moet je je (net als dat je iets wilt kopen bij bol.com) registreren.

Ik ben momenteel ook veel aan het solliciteren, en heb het idee dat ze dat doen zodat je er terug komt, en vaker solliciteert, Ikzelf sta bijvoorbeeld bij een aantal uitzendbureaus, is wel makkelijker, want je basis info blijft staan. Een ander voordeel is dat ze inderdaad je gegevens hebben en je mails kunnen sturen, maar daar heb ik verder nog niet veel last van gehad. Solliciteren kost nou eenmaal tijd en moeite... Daar valt niet veel aan te veranderen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100