Hoe verdien je meer dan het minimumloon?

Om meer te verdienen dan 8 tot 9 euro per uur / minimumloon moet men waardevoller/interessanter worden voor een werkgever. Hoe word je aantrekkelijker voor een baas? Oftewel, hoe zorg je voor een hoger loon dan het standaard, lage minimum uurloon van 8 tot 9 euro per uur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Door een betere opleiding te volgen. Of cursussen naast je opleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, maar ik verwacht dat een ieder dat wel voor zichzelf kan bedenken, vandaar dat ik het niet in mijn antwoord had verwerkt ;-)
Dat kan door verschillende dingen en heeft ook heel veel te maken met wat voor werk je doet. In de supermarkt zul je niet heel snel (veel) boven het minimumloon gaan verdienen. Bij een bank is dat al weer anders.

Je begint natuurlijk bij opleiding, als je een universitaire opleiding hebt afgerond verdien je ruim boven het minimumloon. Als je ergens langer werkt zal je ook sneller meer verdienen als je je goed inzet. Cursussen willen ook nog wel eens helpen, bijvoorbeeld BHV-cursussen. Verder kan je ook nog onderhandelen met je potentiële werkgever over je salaris.

Op mijn 18e verdiende ik meer dan 2 keer minimumloon voor mijn leeftijd, had ook te maken met de branche waar ik in werkte. Zorg dat je je kwaliteiten laat zien, dan kan je al gauw wat meer vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je zelf zegt moet je interessanter zijn dan de rest. Dit kan op een aantal manieren:

- Je kunt iets wat de rest niet kan. Je taalkennis is bijvoorbeeld beter of je werkt harder.
- Je werkt op tijden die anderen er niet voor over hebben, zoals in het weekend of in de avond.
- Je bent beter opgeleid waardoor je meer weet en meer kunt.

In het laatste geval zal het betekenen dat je solliciteert voor een baan elders dan waar nu het minimumloon wordt uitgekeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Minimumloon krijg je als je werk doet waar geen opleiding voor nodig is, zoals bijv postbezorger. Of je nu universiteit hebt gehad of geen enkel diploma je kunt postbezorger worden voor het minimumloon.

Zodra je een beroepsopleiding hebt gevolgd krijg je meer dan het minimumloon als je daar werk in vindt want iemand zonder die opleiding kan dat werk niet doen.

Hoe hoger je opleiding is hoe meer kans je hebt op een nog hoger loon.

Toegevoegd na 10 uur:
Het is dus niet zo dat ALS je werk hebt waarbij je het minimumloon krijgt dat je iets kunt doen waardoor je hetzelfde werk blijft doen maar meer gaat verdienen dan je collega's. Daarvoor moet je eerst promotie maken (en dat kan vaak niet zonder opleiding).