Ben je meteen geen verpleegkundige als je het ziekenhuis niet aan kunt?

Ik loop momenteel stage op het ziekenhuis en zal aan het eind van mijn stage 4 patiënten moeten coördineren. Ben er echter achter gekomen dat deze stage niet voor mij weg gelegd is; hectiek, weinig sfeer op de afdeling, kan het niet heel goed vinden met mijn collega's etc. Nu zegt mijn begeleidster dat ik maar lekker als IG'er aan het werk moet gaan, want ik ben wel goed als IG'er. Hoe zit dit? Ik voel me hier zo vervelend over.. Ik wil zo graag MBO-V'er worden en dit is mijn laatste stage!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Nee je kunt ook verpleegkundige zijn in een verpleeghuis instelling enz.
Dus gewoon verder gaan tot je negatief studie advies zou krijgen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw begeleidster ziet jouw sterke kant, prima, dat is een Plus Punt. Jij kunt dus meer dan een gemiddelde verpleegkundige...!

Wat je niet mag vergeten, is dat er nog veel meer mogelijkheden voor een verpleegkundige zijn: verzorgingshuis, verpleeghuis, privé-verpleegkundige bij mensen thuis (verdient goed in de vakantie!!), diabetesverpleegkundige, huisartsenpraktijk, ...

Het ziekenhuis is niet voor iedereen de goede werkplek.
Je zegt het zelf al, erg druk, weinig sfeer, gebrek aan collegialiteit, dus denk nu vast tijdens deze stage aan de andere mogelijkheden. Maak je geen zorgen er is zoveel werk in de "Zorg" dat jij nooit zonder werk hoeft te zitten. Het enige dat je zou 'moeten' [je moet niets, jij maakt uit wat je wel of niet doet... :)] proberen nu, is uit te vinden wat voor jou de 'juiste' werkplek is/zou kunnen zijn. Mettertijd kom je daar anders toch wel achter, na een paar verschillende banen, hier en daar snuffelen, maak je niet druk, je gaat gewoon ergens werken en o.a. "sfeer proeven", iedere ervaring is er één.

Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen werkt onder dezelfde omstandigheden het best of prettigst, het is fijn dat je er nu achterkomt, dan kun je er nú al rekening mee houden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook een IGer is een verpleegster, vaak één die meer verantwoordelijkheid heeft dan een verpleegkundige in een ziekenhuis.

Een IGer moet zelfstandiger werken en vaak meer handelingen zelfstandig verrichten dan een verpleegkundige in een ziekenhuis, een BIG-paspoort voor een IGer is dan ook noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij bent inderdaad geen verpleegkundige.
Verpleegkundige is een beschermde titel en die heb je pas als je het diploma hebt gehaald. Jij bent in opleiding tot verpleegkundige, een heel mooi beroep met veel aspecten.

Jij stelt zelf vast dat de huidige richting niet helemaal goed is.

Collegialiteit en gebrek aan collegialiteit is niet aan een bepaalde instelling of bedrijf gebonden, dat kom je overal tegen garage, drukkerij, gemeentehuis. Laat je daardoor niet leiden.

Jouw begeleider stelt ook vast dat je geschikt bent voor de verzorging/verpleging. Mijn advies is daarom: Vooral hier in door gaan.
Ik heb al te vaak iemand zien afhaken in de verpleging omdat één aspect niet goed was.