Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een limburger acteur/actrice worden?

Ik woon in Limburg en zou graag in een film ofzo willen spelen. (Actrice worden dus) Maar toen vroeg ik me af: Kan dat wel? Want ik heb 'een accent'. Zelf hoor ik mijn accent niet zo, maar als mezelf beluister bij een filmpje ofzo hoor ik het wel. Zou ik nu wel actrice kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
984

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Waarom niet?

Denk hierbij aan Huub Stapel, Geboren en getogen Limburger.

Er is een kunstacademie in Maastricht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, klopt, alleen heeft Huub zijn carrière gebouwd op een keurig ABN. Heb jij hem ooit een Limburger zien spelen?
Natuurlijk kun je actrice worden. Maar om je kansen te vergroten kun je wel een spraaktrainer nemen om je accent af te leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je bepaalde rollen niet krijgt omdat je bijvoorbeeld een rotterdamse huisvrouw moet spelen. Ook is soms ABN gewenst, maar dit kan je leren dmv een opleiding/logopedie. Daarentegen heb jij een groot voordeel als ze iemand zoeken met een Limburgs accent. In ieder geval moet je niet opgeven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan inderdaad, maar voor sommige rollen kan dit de aanleiding zijn om de rol niet te krijgen. Bij sommige films zoeken ze juist naar mensen met "een accent". Maar er zijn toch ook vlaamse acteurs in nederlandse films en series?
Het is inderdaad wel aan te raden om ee spraakcursus te doen, maar dit is niet noodzakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding