Is het mogelijk om als sportfysiotherapeut bij het sportmedisch centrum van de knvb te komen werken?

Ervan uitgaande dat ik de papieren heb om mezelf sportfysio te noemen. En wat zou je ongeveer gaan verdienen als je net begint? dan ben je dus ongeveer 25.

bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Je zult jezelf eerst als sportfysiotherapeut in een amateuromgeving moeten bewijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat verplicht voordat ik daar ga solliciteren? Hoezo dan, als ik toch de papieren dus de diploma's heb?
Amadea
11 jaar geleden
Je denkt toch niet dat je daar als net afgestudeerde zult mogen werken? Een pas geslaagde violist komt ook niet direct in het Concertgebouworkest!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is geen goede vergelijking, muziek maken op hoog niveau heeft meer met talent te maken.
Als je de fysiotherapeut bent en je specialiseert je in sporters heb je de kennis en kan je ook bij de knvb werken. Daar zijn geen andere benen als bij de plaatselijke voetbal club.

Antwoorden (1)

Je zult na de opleiding fysiotherapie een aparte aanvulling tot sportfysiotherapeut moeten halen en meestal ben je dan nog niet klaar met 25 want je hebt daar een 2 of 3 jarige master voor.

Als je dit wilt bereiken zul je het allerhoogste moeten doen als opleiding, verder moet je zorgen dat je al bij de gewone opleiding tot fysiotherapeut stage loopt bij een sportfysiotherapiepraktijk.

Verder zul je waarschijnlijk eerst wel wat ervaring moeten doen bij zo'n sportfysiotherapiepraktijk want ze zullen je niet zomaar aannemen gezien wat er staat op de site: Om optimale kwaliteit te kunnen bieden investeert het SMC allereerst in het personeel; er werken uitsluitend hooggekwalificeerde sportartsen en sportfysiotherapeuten, die de ontwikkelingen op hun vakgebied nauwlettend volgen. Ook de geavanceerde faciliteiten en de samenwerking met andere medische centra dragen bij aan de kwaliteit van zorg.

Je moet dus de beste zijn in alles, altijd bezig zijn in deze richting, een geweldige stageplaats vinden en ook daar de hoogste beoordeling krijgen, verder dus die ontwikkelingen goed bijhouden want die gaan razendsnel.