Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je op meerdere baantjes loonheffingskorting toepast, moet je dan achteraf meer belasting betalen dan je als extra loon hebt gekregen?

Stel ik zou maar op 1 baan de loonheffingskorting toepassen, zou ik er dan in totaal even veel aan overhouden als wanneer ik dat op alle 3 heb en achteraf de belasting betaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
640

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja achteraf is het altijd hetzelfde maar het advies is dat je de loonheffingstoeslag maar op 1 baan tegelijk toepast.

Toegevoegd na 13 uur:
Stel ik zou maar op 1 baan de loonheffingskorting toepassen, zou ik er dan in totaal even veel aan overhouden als wanneer ik dat op alle 3 heb en achteraf de belasting betaal?
Antwoord: Ja, achteraf is het altijd hetzelfde.

Als je op meerdere baantjes loonheffingskorting toepast, moet je dan achteraf meer belasting betalen dan je als extra loon hebt gekregen?
Antwoord: deze vraag begrijp ik niet zo, ik zie namelijk nu pas dat mijn antwoord op je aanvullende informatie is, niet op je startvraag maar ik neem aan dat je daarmee wel een antwoord hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding