Als je op meerdere baantjes loonheffingskorting toepast, moet je dan achteraf meer belasting betalen dan je als extra loon hebt gekregen?

Stel ik zou maar op 1 baan de loonheffingskorting toepassen, zou ik er dan in totaal even veel aan overhouden als wanneer ik dat op alle 3 heb en achteraf de belasting betaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja achteraf is het altijd hetzelfde maar het advies is dat je de loonheffingstoeslag maar op 1 baan tegelijk toepast.

Toegevoegd na 13 uur:
Stel ik zou maar op 1 baan de loonheffingskorting toepassen, zou ik er dan in totaal even veel aan overhouden als wanneer ik dat op alle 3 heb en achteraf de belasting betaal?
Antwoord: Ja, achteraf is het altijd hetzelfde.

Als je op meerdere baantjes loonheffingskorting toepast, moet je dan achteraf meer belasting betalen dan je als extra loon hebt gekregen?
Antwoord: deze vraag begrijp ik niet zo, ik zie namelijk nu pas dat mijn antwoord op je aanvullende informatie is, niet op je startvraag maar ik neem aan dat je daarmee wel een antwoord hebt.