Hoeveel ICT werk doe ik als CIS onderofficier?

Ik zit er erg over na te denken wat ik na mijn opleiding wil gaan doen.
Een openstaande optie is Onderofficier CIS Landmacht.

Maar hoe gaat dit in zijn werk ben je dan heel de dag gewoon een ICT'er of ga je ook als onderofficier het veld in?

Ook ben ik zeer benieuwd of het een beetje dynamisch werk is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In de voorbereiding voor oefening, tijdens oefening en na de oefening ben je veel met ict bezig.
De dagelijkse ICT dingen (dus de kantooromgevingen etc) worden binnen de landmacht niet zelf onderhouden, dit gebeurd door IVENT

Overige tijd ben je met van alles en nog wat bezig, oa controles op uitgevoerd onderhoud, lessen geven in "groene" dingen, op de schietbaan staan etc etc.
Deze ICT dingen doe je ook gewoon in het bos, alles mobiel in onafhankelijk van infrastructuur.
Ook tijdens uitzending kom je de verbindingsdienst overal tegen, zowel binnen als buiten de poort.

Toegevoegd na 4 minuten:
by the way; ik ben werkzaam als onderofficier bij de verbindingsdienst (daar waar dus de CIS en COM's mensen zitten), momenteel als VeVa instructeur ICT. (om de 3 jaar wissel je van functie)
Er zijn zeer veel diverse "smaken" binnen de verbindingsdienst dus een eenduiding antwoord is lastig.