Hoe kan ik het beste handelen over negatieve gepraat/roddelen over mij?

Momenteel loop ik stage,en kreeg vanmiddag te horen dat er over mij gepraat word (dit is niet naar mij terug gekoppeld,ik hoorde het van een mede leerling)
De situatie was dat ik heel veel dingen nog wat te regelen had en dit tijdens de lunch pauze nog niet allemaal geregeld was. Ik werd gevraagd of ik ook kwam eten,ik reageerde dat ik eerste even iets wou afmaken en daarna kwam eten. Mijn andere collega's zijn gaan eten en ik heb mijn werk eerst afgemaakt. Andere collega's van een andere afdeling vroegen waar ik was waarop een van mijn collega's zei ja ze moest nog van alles doen,laat haar maar ze komt er van zelf wel achter...... Ik heb totaal geen terugkoppeling gehad of ik iets fout of goed had gedaan,mij werd niet gevraagd of ik misschien niet te veel hooi op de vork had genomen,mij werd niet gevraagd of ze mij konden helpen helemaal niets. Andere collega's van de andere afdeling hebben nog gezegd dat je niet zo met leerlingen omgaat,maar daar werd niet op gereageerd. En vervolgens werd er dus helemaal niets mee gedaan. Ik hoorde het achter af toen ik thuis kwam en nu zit ik er heel erg mee. Heb ik iets fout gedaan,waarom krijg ik geen terugkoppeling,waarom hebben ze mij laten lopen als ze toch dachten dat het misschien niet goed zou gaan. Dit is toch een vorm van roddelen?
Ik weet even niet hoe ik hiermee om moet gaan. Wat kan ik hiermee doen? Ik heb mijzelf niet kunnen verweren omtrent dit negatieve praat/roddel.
Ik wil ook niet mijn mede leerling erbij betrekken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Bedenk als eerste dat je dit alles alleen hebt van ' horen zeggen'. Ik zal niet zeggen dat het niet waar is, maar toch...
Als je de andere stagaire niet gesproken had was er niets geweest om je druk over te maken.

Als je weer op je werk komt vraag er dan naar. "Was het goed dat ik mijn werk heb afgemaakt toen iedereen ging eten? Is dat de bedoeling of kan ik het beter na het eten doen?

Er spoken nu allerlei gedachten door je hoofd terwijl je helemaal niet weet of al die zorgen wel kloppen. Probeer het van je af te zetten, piekeren helpt je niet verder.
Succes met je stage. Vergeet niet dat een stage is om te leren en fouten maken mag. Als je alles al gelijk goed doet hoef je geen stage meer te lopen......;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
prima, zou mijn antwoord zijn, helaas jij stond er al ; *) plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door jou antwoord krijg ik wel een beter gevoel,inderdaad als ik niet met die andere stagiaire had gesproken had ik ook niets om druk over te maken. Maar het is wel zo dat ze op mijn stage plaats erg ge pint zijn op terug koppelingen van alle leerlingen,en naar mijn inziens heb ik het vandaag wel goed gedaan,als iets niet goed gegaan zou zijn hadden ze mij daar hopelijk wel direct op aangesproken (ik loop stage in het ziekenhuis als leerling verpleegkundige) dan moet alles wel goed geregeld zijn voor dat je iemand naar huis met ontslag kan laten gaan....ik heb zelf om terugkoppeling gevraagd,maar daar was na 16.00 maar bar weinig aan gedaan. Elke leerling moet na een dienst een verslag schrijven over hoe de dag gegaan is,met de informatie die ik nu heb zou ik dit verslag compleet anders schrijven....
Maak me gewoon zorgen dat dit mij straks niet aangerekend gaat worden. Heb al een tussen tijds beoordeling gehad en terugkoppelen was een van mijn leerdoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik raad je aan om het morgen te bespreken met degene die hier over gaat, dus jouw leidinggevende.
als het kan zou je vanavond nog een verslagje hierover moeten schrijven, het zit nu "vers" in je hoofd/geheugen en dan kan je niets vergeten.
in plaats van er mee te blijven zitten/lopen is dat wel verstandig, morgen bespreken.
wat je zei over het niet bespreken aan het eind van de dag van de afgelopen dag/dienst/terugkoppeling, ook even opschrijven en morgen melden, omdat het juist vandaag zo belangrijk was.
verder: wat het antwoord al zei, maak je er niet té druk over (de soep is nooit zo heet als het gegeten wordt...) oftewel het lijkt altijd erger dan het is. :)
sterkte morgen!
Antoni
11 jaar geleden
Jodokus52, de soep wordt nooit zo heet gegeten, als ze wordt opgediend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja antoni, zo was het, ik was 'm kwijt kennelijk. bedankt. ;)