Kan ik bij een intentie verklaring ook weer een tijdelijk contract krijgen?

Ik moet omdat we een hypotheek willen bij mijn werkgever gaan vragen om een intentieverklaring. Nu vraag ik mij af, als ik deze krijg zijn ze dan verplicht om mij na een half jaar (mijn contract nu) een vast contract te bieden of kunnen ze dan ook nog een contract geven voor bepaalde tijd? (Nog een half jaar bijvoorbeeld).

Ik ben namelijk bang dat ik deze verklaring niet zal krijgen als ze straks verplicht zijn mij een vast contract te geven.. (Dit is nu mijn eerste bepaalde tijd contract en kan dus nog 3x verlegd worden voor bepaalde tijd..)

Nu zal je misschien denken is het dan zo verstandig om die onzekerheid te nemen? Ja qua kosten kan mijn vriend het alleen dragen als ik bijvoorbeeld werkloos wordt maar om de hypotheek te krijgen hebben we wel mijn inkomsten erbij nodig :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Nee dat zijn ze niet verplicht ze geven hiermee alleen aan dat alles er naar uitziet dat je wel een goede kans hebt op een contract maar een garantie is het niet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, de intentie is er om je bij gelijkblijvend functioneren een vast contract te geven. Niet elke werkgever geeft overigens een WG-verklaring af in het eerste contract.
Verder mag hij nog 2 x verlengd worden, niet nog 3 keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, totaal 3 contracten, dus 2 keer verlengen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat bedoeld ik inderdaad! :) 2 x verlengen.
Zo'n verklaring heet niet voor niets een "intentie"verklaring.
Dat is een verklaring van een partij omtrent een bedoeling (intentie).
En een bedoeling is niet meer dan dat.
Het is een eenzijdige verklaring en het is duidelijk GEEN overeenkomst!

Dus ja!
In die intentieverklaring kan dus ook staan dat de werkgever van plan is
om jou nog eens een contract van een half jaar aan te bieden.
Meer hoeft dat niet te zijn.
Of dat genoeg is voor de bank, dat is een ander verhaal.