Ik ga waarschijnlijk in overleg met mijn baas, zonder bedrijfsarts, aangepast werk doen. Moet ik dit zo volgen of mag ik ook eisen stellen?

Aangezien ik weet wat ik aan kan en mijn baas niet?
En wat als het aangepaste werk ook niet geachikt is en ze hebben verder geen mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Weet natuurlijk niet wat het probleem is maar als je bijvoorbeeld last van je rug heb zou ik geen til-werk doen maar hier in sta je sterker met de arbo-arts,die is er niet alleen tegen jou maar ook voor jou,anderzijds kun je niet veel eisen,je word tenslotte betaald voor je uren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, ik had wel mijn baas aan de telefoon maar die deed een beetje moeilijk toen ik zei dat ik een gesprek met de bedrijfsarts wilde..
Ik weet niet echt meer wat ik moet doen. Als ik aangepast werk ga doen moet ik 2 dagen extra werken (minder uur) maar dat betekent wel 4x meer met de brommer door de kou een half uur, wat niet bepaalt helpt (prikkelbare darm en nekklachten).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel minder uur per dag, zodat ik wel mn contract uren houdt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het probleem ook kunnen bespreken met je huisarts,maakt wellicht meer indruk dan de meningen op deze site
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt, ik had vandaag eerste afspraak met de huisarts (pas verhuisd) maar helemaal vergeten dit te bespreken.
Ik ga mn baas bellen en zeggen dat ik (nog) niet akkoord ga met het aangepaste werk en dat ik een bedrijfsarts wil
Als je in overleg gaat met je baas kan je ook jou visie en kunnen duidelijk maken echter wat meer van belang is of een arbeidsdeskundige een advies heeft uitgebracht met de werkzaamheden die jij wel kunt verrichten.

Aan de richtlijnen die een arbeidsdeskundige heeft opgesteld dient men zich te houden en nimmer voor een zwaarder werk te gaan.

Komen er jullie samen niet uit dan dient het UWV aan te geven hoe verder, dit kan betekenen dat jij ander werk moet gaan zoeken, werk dat jou wel past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Wat als ik ander werk ga zoeken, kan dat dan icm een arts om te kijken welk werk wel geschikt is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je lichamelijke klachten hebt kan je beter bij deze baas blijven en eerste een arbeidsdeskundige een lijst met mogelijke arbeid op laten stellen, ga je werk doen die niet schikt bij jou lichamelijke klachten dan is het mogelijk dat je niet meer in de ziektewet kunt en zeer zeker niet in zeker geen uitkering meer krijgen voor arbeidsongeschiktheid daar jezelf dan verantwoordelijk bent aan het vergrote van je lichamelijke klachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dus het beste is dan nu in de ziektewet blijven en eerst alles regelen met een bedrijfsarts?
Het is nu dus zo, ik ben vanaf gisteren ziek, en mijn baas probeert mij nu al aan aangepast werk te krijgen..ik ben zo dat ik het wil proberen maar stiekem weet ik al dat me dat niet gaat lukken.
Ik weet niet meer wat te doen.
Jij weet wat je kan en je baas niet maar jullie mogen ALLEBEI geen eisen stellen, dat mag alleen een bedrijfsarts. Ik begrijp niet goed dat je daar niet heen gaat, het is verplicht voor de werkgever om jou daar aan te melden.

Ik voorzie wel problemen, nu of in de toekomst en zeker als er weinig aangepast werk mogelijk is: http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/arbowet--en--regelgeving/rechten-en-plichten/zieke-werknemer.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartstikke bedankt ik zal de link even lezen. Heb je de reacties gelezen? Daar staat wat aanvullende informatie in, en wat vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou eerst eens kijken wat je baas je gaat aanbieden, na 1 dag ziek is het logisch dat je nog geen gesprek met een bedrijfsarts hebt gehad. Je kunt tijdens of na dat gesprek altijd nog om een bedrijfsarts vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn baas bood aan om vaker heen en weer te reizen naar mn werk om ander (wel intensiever) werk te doen. Ik heb gezegd dat ik dit niet wil en nog niet klaar ben om te werken. Opzich hoef ik geen gesprek met een bedrijfsarts, maar dit leek het beste aangezien mijn baas teveel wil weten wat er aan de hand is (dat weet hij al grotendeels) en blijkbaar niet weet wat ik wel en niet kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dan weet je dat en inderdaad dan moet je naar de bedrijfsarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, hij zei dat hij het maar een raar verhaal vindt over ziek zijn en bedrijfsarts, terwijl ik hem heb vertelt wat ik heb, terwijl dat dus niet eens hoeft.
Bedankt voor je antwoord :)
Een werkgever en werknemer zijn verplicht mee te werken aan reintegratie. Als werknemer niet meewerkt, niet eens een poging doen om te proberen bijvoorbeeld, kan dit voor een werknemer ontslag kosten. Mocht werknemer een arbeidsongeschiktheidsuitkering aanvragen kan UWV beslissen dat er gekort wordt op de uitkering.

http://www.arboarchitecten.nl/veelgestelde-vragen/15/re-integratie.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik bedoel is binnen mijn baas en mij, zonder bedrijfsarts.
In de reacties staat aanvullende informatie :) dankje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is je werkgever op de hoogte van de reden van je verzuim en dus mag een bedrijfsarts adviezen over integratie geven aan de werkgever. Je kunt altijd bij je werkgever aangeven dat je graagzelf met de bedrijfsarts wilt bespreken wat je belemmeringen zijn bij deze beslissing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga zo nogmaals naar mijn baas bellen, bij het eerste telefoontje zei hij dat hij het zelf wel op wilde lossen met mij en niet met een bedrijfsarts. Vandaar dat ik zo weer bel dat ik (nog) niet akkoord ga met zijn voorstel en een bedrijfsarts wil.