onder welk belastingtarief vallen vergoedingen voor reiskosten ?

bij mijn nieuwe werkgever krijg ik geen lease auto meer maar een Vaste autovergoeding van 450 Bruto per maand dus ook geen kilometer vergoeding. onder welk belasting tarief valt deze vergoeding en hoe is dit wellicht beter te organiseren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Een gedeelte van het bedrag is belastingvrij. Dit zijn de totale woon/werk kilometers * 0,19 per maand. Indien het ontvanger bedrag hoger is moet er over een gedeelte belasting worden betaald door de werkgever. Het belastingtarief hierover is afhankelijk van de hoogste schaal waarin je je bevind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Woon/werkverkeer is geen zakelijk verkeer, dus geen vrijstelling van € 0,19/km.
Bij belastingheffing bestaan geen schalen, wel schijven.
Daar is geen speciaal belasting tarief voor. het is gewoon loon en wordt dus net zo behandeld al je normale loon en valt dus in de normale tarieven die er bestaan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ het komt zelfs boven op je normale loon dus het wordt zo hoog mogelijk belast.
Bovendien zit het niet in je pensioengrondslag