Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel, je word geopereerd voor een dagbehandeling in het ziekenhuis, krijg de werkgever dan hier ook bericht/post van?

Ik zou het NIET fijn vinden als mijn baas weet waaraan ik geholpen word... Iemand die me hier antwoord op weet te vermelden? Vriendelijk bedankt alvast.. Greets, Luke.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, je werkgever wordt niet op de hoogte gebracht. Niet dat je in een ziekenhuis bent geweest en al helemaal niet waarvoor. Dit mag alleen met toestemming van de werknemer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ziekenhuis zal de werkgever niet benaderen cq berichten. Hij weet wsl niet eens wie dat is los nog vd wet op de privacy. Wanneer jij je voor deze dag ziek meld(of ivm nabehandelingen nog een paar dagen meer) mag de werkgever je vragen wat de reden van ziekmelding is. Je hoeft daar inhoudelijk niet op in te gaan. Maar wanneer je niets zegt zal dat toch vraagtekens oproepen en je zou naar de bedrijfarts doorgestuurd kunnen worden. En deze heeft wel het recht om te weten wat de oorzaak van t verzuim is. Een andere optie is om voor deze dag een verlofdag op te nemen. Je moet dan wel zeker er van zijn dat je ook echt verlof krijgt/kunt opnemen. (hiervoor zijn m.i. verlofdagen niet bedoeld voor maar voor als een escape..)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat zou in strijd zijn met het medisch geheim. Je moet je ziek melden en een document bezorgen dat dat bewijst.
Als je werkgever vraagt wat er met je mis was, kan je altijd een leugentje om bestwil vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding