Welke baan moet een 16 jarige nemen om 2000 euro te verdienen in 3 maanden?

Ik zou graag na de meivakantie 3 maanden fulltime willen werken omdat ik in dat tijd vrij krijg van school. Nu wil ik graag in dat tijd een minimum gaan verdienen in 3 maanden.. ( 2000 euro ) is dit uberhaupt wel mogelijk?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben ook beschikbaar voor meerdere baantjes..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Mocht je goed zijn in verkopen, dan kun je proberen om als fondswerver aan de slag te gaan. Als je het kan, verdien je bakken met geld. Als je het niet kan, verdien je erg weinig.

Dan is callcentermedewerker ook nog een optie, als je aangenomen wordt verdien je een behoorlijk bedrag per uur, maar vaak moet je daar 18+ zijn. Overigens niet altijd.

En in de zomer is er natuurlijk altijd nog de horeca, waar je vaak wel een leuke fooi overhoudt naast je salaris.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan wat voor outbound je belt, als je warm outbound belt is er eigenlijk geen enkel probleem. Als je koud outbound belt is het alweer een stukje minder leuk.

Andere antwoorden (3)

Het is mogelijk, door heel hard te werken.
De horeca verdiend vrij goed voor je leeftijd.

Of 2000 in 3 maanden haalbaar is, is afhankelijk van het werk, het loon en aantal uren dat je kan werken.
Als 16-jarige zijn hier wetten voor die je kunnen beperken in je keuze danwel in het aantal uren die je mag werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zoekt dus een baan van minimaal € 2000 te verdienen in 3 maanden. Bedoel je dat bruto of netto? Ik denk netto
Volgens de witte loonheffingstabel kom ik dan aan een brutoloon van 999,- per maand, waarop € 330,- loonheffing wordt ingehouden, zodat je € 669 per maand overhoudt.
Bij een bruto loon van € 670,50 wordt € 221,91 loonheffing ingehouden. Je houdt dan € 448,59 over.
Dit zegt NIBUD

Ben je 16 of 17 of* woon je niet thuis? En verdien je meer dan € 800,- netto per kwartaal? Dan moeten jij of je ouders dit doorgeven aan de Sociale Verzekeringsbank die de kinderbijslag uitbetaalt. Je ouders krijgen dan minder of geen kinderbijslag. In juni, juli en augustus mag je nog eens € 1.250 extra verdienen zonder dat de kinderbijslag in gevaar komt. Einde citaat.
* let op het woord -of-
Ik denk dat je maar eens met je ouders moet gaan praten, want jouw plannetje brengt de kinderbijslag ernstig in gevaar.. Het citaat slaat niet op het jaar 2013.

Toegevoegd na 23 minuten:
Amadea bedankt. Er was iets weggevallen.Hoewel ik niet een bepaalde baan benoem. Elke baan die bruto of netto € 2000 in drie maanden oplevert kan hij accepteren. De keus is aan hem. Misschien is het een wonderkind en wordt hij voor drie maanden secretaris bij Rutte, ik zeg maar wat.

Toegevoegd na 18 uur:
n.a.v. opmerking van Pelle:
Pelle, waarom geeft de loonheffingstabel dan loonheffing aan
als er volgens jouw geen belasting verschuldigd is?

Toegevoegd na 23 uur:
Het is gewoon niet waar wat je zegt Pelle.

Pelle,

Per saldo is er niets verschuldigd. Dat weet ik ook. Maar de loonheffing werkt anders dan de inkomstenbelasting.In de loonbelastingtabellen is de loonheffingsvrijstelling geheel verwerkt. In het gegeven voorbeeld moet de vraagsteller dus om een aanslag verzoeken om zijn (overigens terecht ingehouden loonheffing bij wijze van aanslag terug te vragen.
Iets wat hij, bij niet aan loonheffing onderworpen inkomsten (tot een gelijk bedrag), niet behoeft te doen.
Mijn voorbeelden zijn allen goed.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De vraag is welke baan genomen moet worden. Jij geeft een rekensom en een waarschuwing. Dat is geen antwoord op de vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je in een jaar onder de ongeveer 6500 bruto blijft gaat er geen cent naar de belasting dus jouw hele rekensom klopt niet eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle ik weet niet in welk land jij woont maar dit is een stukje IB tabel 2011 van de Nederlandse staat:
Tarieven en belastingschijven ib en loonbelasting als u in 2011 jonger bent dan 65 jaar:
hoogte inkomen maar niet hoger dan belastingtarief
- € 18.628 33%*
€ 18.628 € 33.436 41,95%
€ 33.436 € 55.694 42%
€ 55.694 - 52%
Dus tot 18628 waar ook jouw bedrag van 6500 onder valt betaal je al zo 33%. Ik weet niet waar je jouw stelling vandaan haalt? Mag ik iets van je vernemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google eens op heffingskorting Gerard!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle ik weet echt niet waar je op doelt. Wijs me de fout svp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loonheffing werkt wel anders dan inkomstenbelasting. Voor de loonheffing dus wel betalen, maar voor de inkomstenbelasting (bij een laag inkomen) wordt inderdaad de heffingskorting in mindering gebracht op de verschuldigde belasting. Je zult dus om teruggaaf moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Gerard, als je de heffingskorting laat toepassen bij 1 werkgever zal die daar rekening mee houden met je maandinkomen. Begin je dus pas in mei dan zal de werkgever er van uit gaan dat je nog 6 of 7 maanden gaat werken (klopt natuurlijk niet) en je bruto inkomen berekenen per jaar. Als dat niet over de 6500 gaat komen houd je je volledige brutoloon als netto gedurende dat jaar. Als het er wel overheen gaat zul je wel minder overhouden maar als vs dan na 3 mnd stopt heeft die nog recht op geld terug. Verder klopt jouw tabel wel maar gaat niet uit van een inkomen van onder de 6500.
Ik zou een baantje proberen te zoeken bij een ´groen bedrijf´ In mijn regio is dit zoiets als Jan Boomkamp.
Deze bedrijven hebben juist in de lente veel mensen nodig om al het groen te verzorgen, bij te snoeien, te verpotten etc.
Ik heb dit 3 jaar geleden ook gedaan na mijn examens, kreeg wel zwart betaald, die mensen nemen het volgens mij allemaal niet zo nauw, maar met werkweken van 6dagen (*8=+-48uur) verdiende ik een kleine 300 euro, 5 zoveel in het uur. Dan red je die 2000 euro wel :)

Als dat niet lukt (of kan) kun je altijd bloembollen pellen/horeca in/sochtends kranten brengen en smiddags een ander baantje/supermarkt/etc. <>Maar werken bij een 'groenbedrijf' staat bij mij wel bovenaan het lijstje. Je bruint ook wel lekker bij als je elke dag buiten bent haha.