Hangt af van verschillende factoren. Maar het is zeker niet onmogelijk.
Eerst en vooral moet je zorgen dat je een goede basiskennis hebt.
Ten tweede zul je met de chef en/of de eigenaar een goed evaluatiegesprek hebben en ten derde zorg je best voor een goede voorspraak van een praktijkleraar.
Als dit alles lukt wens ik je veel geluk, maar toch moet je in je achterhoofd houden dat kok nog steeds een zwaar beroep is.
Veel geluk en ik hoop dat het je lukt. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze hoeft geen kok te worden als ze stage wil lopen. ze kan ook in de bediening willen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en denk je dat dat licht werk is dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar het te doorlopen parkoers blijft hetzelfde.
Lastig te zeggen, ik weet niet eens of dat soort restaurants wel stagiaires aanneemt omdat ze afgestudeerden al zoveel moeten leren maar stel DAT ze het doen dan ga ik er vanuit dat je na zo'n stage toch niet zoveel hebt kunnen leren dan elders, gewoon omdat ze je heel veel niet laten doen. Ze moeten een naam hoog houden en gaan niet gokken met 16 jarige stagiaires. Ik zou het mijn kind dus afraden: wordt eerst maar eens heel goed en ga daarna als jongste daar aan de slag, dat is nog steeds een soort betaalde stage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat "soort"restaurants zoals jij zegt neemt zeer zeker stagiaires aan juist omdat zij en naam hoog te houden hebben.
En wat betreft dat niet veel kunnen bijleren neem maar aan dat dat een zeer leerrijke ervaring zal zijn, ik ben ook ooit als 15-jarige stagiaire in een klasserestaurant aan de slag gemogen en dat was een zeer leerrijke periode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou we weten allebei niet wat de vs de afgelopen vier jaar gedaan heeft om met 16 al kans te hebben om bij zo'n soort restaurant kans te maken. Een mbo opleiding kan nog niet afgerond zijn toch?