Krijg je bij Albert heijn 200% betaald op zondag??

Ik heb van mensen gehoord dat je op zondag dubbel betaald krijgt. Als dat zo is wil ik graag bij de Albert heijn werken.
Weten jullie hier meer van??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (4)

Volgens artikel 8.2 van de CAO is er inderdaad sprake van een toeslag van 100%, dus zou je totaal 200% betaald moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Even de gehele arbeidsovereenkomst doornemen iHave:
Artikel 1: lid 2, lid 3 en lid 4 sluit uitdrukkelijk een aantal artikelen van de arbeidsovereenkomst geldend tot april 2013 uit. T.a.v. hulpkrachten, oproepkrachten en vakantiewerkers is het gestelde in artikel 8.2 - 200% betaling - niet van toepassing.
fisbel
11 jaar geleden
iHave en rmaessen: jullie hebben gelijk. Ook voor hulpkrachten en oproepkrachten geldt de 200% betaling op zondag (100% toeslag)
Voor medewerkers met oude contracten is het mogelijk.... Maar voor medewerkers met nieuwe contracten gelden andere regels...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, op zondag krijg je dubbel betaald. Niet alleen de AH heeft dit, maar alle supermarkten. Dit staat namelijk in de CAO. Ook avonduren en zaterdagen worden extra betaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons worden avonduren en zaterdagen niet extra betaald
fisbel
11 jaar geleden
De 200% betreft het (assistent) management of verkoopleiders. Voor hulpkrachten, oproepkrachten en vakantiewerkers geldt de 200% niet. Lees artikel 1 van de arbeidsovereenkomst geldend van 1 april 2010 tot 1 maart 2013 maar eens door. En lees ook: http://www.cnvdienstenbond.nl/fileadmin/caos/cao-albert-heijn-winkelmanagement-2010-2013.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is je werkgever onwettig bezig, want dat staat wel in de CAO.
fisbel
11 jaar geleden
Rmaessen: Je antwoord klopt. Alleen voor de vakantiewerkers is de toeslag van 100% op zondag niet van toepaassing. M.a.w: hulpkrachten en oproepkrachten krijgen op zondag wel voor 200% uitbetaald.
bij ah krijg je inderdaad 200% op zondag, ook krijg je een bonuskaart waarvan 10% wat je koopt om de 3 maanden word teruggestord.

persoonlijk vind ik de supermarkt te weinig betalen, zelfmijn bijbaan van nu (beveiligings medewerker op evenementen) betaald meer per uur dan albert heijn op zondag.