Mag mijn vader mijn baan opzeggen?

Ik ben 18 en door een ruzie tussen mij en mn zusje op het werk wil mn vader de werkgever bellen en zorgen dat wij ons baantje kwijt zijn, kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je bent 18 en dus mag dat niet. Hij kan dit wel doen voor je zusje als zij nog geen 18 is. Hij zou zich echter nog wel een keer moeten bedenken of hij zo'n opvoeder wil zijn: Als hij zich op zo'n dominante manier bemoeit met jullie zaken, leer je er niet van om het zelf goed op te lossen. Bovendien zijn jullie beide in elk geval te oud om er als vader zulke omgangsvormen op na te houden. Ik denk persoonlijk dat als hij op zo'n manier de "baas" wil uithangen, hij beter een hond kan kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hear, hear!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Nee, tuurlijk niet! Je bent als 18-jarige gewoon volwassen en hebt zeggenschap over je eigen zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is dat!
Nee inderdaad zoals andere al zeiden, dat kan niet zomaar. De werkgever zal zelf redenen moeten zien om een van jullie (of beide) te ontslaan.
En je vader zou eigenlijk ook wel moeten weten dat dat niet de oplossing is...

Toegevoegd na 1 minuut:
Enne, hoe vervelend zusjes soms ook kunnen zijn, leg het bij. Ik weet niet hoe ernstig de ruzie is, maar ruzie over werk is echt onnodig. Houd werk en prive gescheiden en los dit gewoon met je zusje samen op. Ookal is het een irritant kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan en mag je vader niet.!
Jouw werkgever zal dus ook op de hoogte gebracht moeten worden.! Daar zul je dus mee om de tafel moeten gaan.
Maar in je verhaal lees ik toch wat meer problemen en dat is ook weer een probleem bij het beantwoorden.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen mag je vader niet jou baan opzeggen, maar ook mag de werkgever jou baan niet beeindigen enkel omdat je vader gebeld heeft.

Als je zusje jonger is mag je vader wel haar baan opzeggen, maar alleen rekening houdend met de opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan en mag je vader WEL, maar je werkgever mag je vervolgens NIET ontslaan.

Je vader mag natuurlijk lekker doen waar hij zin in heeft, maar de werkgever moet zich dan niet gek laten maken door je vader...