Kan een mondeling toegezegde snipperdag (maand geleden schriftelijk aangevraagd) 2 dagen van te voren afgewezen worden?

Heb 3 september schriftelijk een snipperdag aangevraagd, deze is mij toen mondeling toegezegd en nu na een maand (2 dagen voor de datum van de vrije dag) krijg ik mijn schriftelijke aanvraag pas terug en is de snipperdag afgewezen? Kan dit zo maar en wat kan ik hier mee en sta ik in mijn recht als ik niet ga werken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit is op zijn zachtst gezegd een onredelijke beslissing. Mits tijdig aangeraagd en als de werkzaamheden het toelaten mag een snipperdag niet geweigerd worden. Zeker als al mondeling is toegezegd.
Jij hebt tijdig je verlogdag aangevraagd, dan mag je ook verwachten dat jouw leidinggevende tijdig reageert, en niet op het laatste moment.
Zomaar thuis blijven kan een conflict veroorzaken.
Een onsympathieke oplossing is je ziek melden.
11 jaar geleden
Nee, dat mag volgens mij niet (in elk geval bij een vakantie geld het volgende BW art 7:638 lid 2)

"Indien de werkgever niet binnen twee weken nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft kenbaar gemaakt, schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer.

Wijs je werkgever hier op en probeer er in goed overleg uit te komen, van een hoog oplopende ruzie met je werkgever wordt je namelijk ook niet blij