Ik denk het niet. Woon zelf vlakbij de Duitse grens. Ik zie meer Duitser die met een Duits kenteken werkzaam zijn in Nederland dan andersom.

Alle Nederlanders die in de Belgische grensstreek wonen, blijven meestal ook werkzaam in Nederland, dus waarschijnlijk is de reden dat het in Nederland makkelijker is dan daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Over België kan ik niet oordelen, maar je hoeft niet naar Duitsland te gaan om je kans te vergroten.
Toen we hier nog in betere tijden leveden (lees 1-1,5 jr geleden) haalde wij met het bedrijf Duitse werkloze mensen naar Nederland om ze hier een baan aan te bieden omdat deze in Duitsland toen al niet te vinden was. Deze situatie zal nu alleen nog maar erger zijn.

Wacht rustig af; ook in Nederland trekt het wel weer aan en ben maar niet bang dat er straks niets te doen is. Over een jaar of twee tot vier werken alle mensen die kunnen werken om zo de vergrijzing tegen te gaan en dus zijn we met z'n allen wel zoet tot ons 67ste (als dat tegen die tijd niet is opgeschroeft tot 70).