Hoe moet je goed solliciteren bij de Albert Heijn?

Ik heb gister een sollicitatiebrief gehaald en heb hem al ingevuld deze week ga ik de brief inleveren, maar waar kan ik dat het beste doen? Gewoon bij de infobalie? En hoelang duurt het tot je iets hoort? Het is niet een heel groot filliaal. Heeft iemand ook tips over het sollicitatie gesprek? Als rede om bij de Albert Heijn heb ik ingevuld: "Het lijkt me leuk om bij de Albert Heijn te werken, samen met collega's werken" moet er nog iets bij? Ik ben 14 ong 6maanden (bij onze Albert Heijn kun je al werken als je 14 bent) Ik heb een goeie kans, want ik ben een vriendin van de dochter van de filliaal baas.. Iemand ervaring met solliciteren bij de Albert Heijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er een betere motivatie neerzetten. Ik vind het leuk om bij de ah te werken is niet echt een motivatie.
Je kunt er bijvoorbeeld neerzetten dat je er graag wilt werken omdat je al jaren daar winkel winkelt en je de winkel dus al een beetje kent. En/of er goede doorgroei mogelijkheden zijn. misschien kan je erbij zeggen dat je iemand kent die er werkt die heel positief is over de ah.

Antwoorden (4)

Je gaat naar de infobalie en daar vraag je bij wie je je sollicitatieformulier kan inleveren. Neem als het even kan geen genoegen met 'ik geef het wel door' want het is prettig als de ander je even gezien heeft. Dan kun je ook vragen hoelang het duurt voor je er iets van hoort want dat is natuurlijk in elk filiaal anders.

Als er niemand aanwezig is om je formulier in ontvangst te nemen zullen ze het wel doorgeven. Als je dan over 2 wk nog niets gehoord hebt moet je nog even langsgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je zo'n formulier gewoon kwijt kunt bij de informatiebalie. Over de reden die je hebt opgeschreven op het sollicitatieformulier, die is gewoon goed. Ze rekenen dat soort dingen meestal niet zo zwaar bij een veertien jarige ;) Gewoon jezelf zijn bij dat sollicitatiegesprek, als ze zien dat jij gemotiveerd bent, is er een grote kans dat je aangenomen wordt. Over de wachttijd; reken op 1 à 2 weken. Vaak staat dat ook op het formulier. Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa als je connecties hebt, zoals je beschrijft is je kans groot op een baan. Wellicht kan je dan beter direct via hem te solliciteren of het aan hem vragen?
Zelf heb ik 10 jaar geleden ook een aantal jaren bij een AH gewerkt. Over het invullen van het formulier, ik denk dat het vooral ligt aan het aantal kandidaten dat zich aanmeldt. Vandaar mijn advies, vraag het direct aan de vader van je vriendin (mits je hem ook kent). Veel succes, AH is wel een leuke werkgever!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf werk ook bij de AH. Wees niet bang, de sollicitaties zijn nooit overdreven streng. Het beste kan je aan de infobalie vragen naar de filiaalmanager (zo heet die filiaalbaas officieel) en je sollicitatiebrief persoonlijk overhandigen. Is hij/zij niet aanwezig? Vraag dan naar de assistentmanager of kom een andere dag terug. Vaak nemen ze je dan nog eventjes mee naar het kantoor en vragen ze jou nog wat dingen zoals bijvoorbeeld: waarom wil je graag vakkenvuller worden? Of wat zijn jou positieve eigenschappen en wat je slechte? Meestal zeggen ze dan ook wanneer ze je gaan bellen (vaak binnen 5 dagen), bellen ze niet op die dag? Bel dan zelf even de dag erna (dan hebben ze het gewoon te druk gehad)

Dus wees niet bang, een sollicitatie is altijd spannend, maar je weet waar je het voor doet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zegt dat het over een filiaal gaat wat niet overdreven groot is. Uit mijn ervaring weet ik (ik werk er inmiddels bijna 4 jaar) dat er nooit iemand niet wordt aangenomen tenzij er echt problemen zijn met de leeftijd of ze worden aangenomen en tijdens de proefperiode verprutst die persoon het zodanig (steeds te laat o.i.d.) dat deze persoon dan alsnog niet wordt aangenomen. Wat voornamelijk opvalt is dat de ah praktisch gezien iedereen accepteerd en de proefperiode van 2 maanden een beetje ziet als de sollicitatie omdat ze dan echt zien wat voor 'vlees' ze in de kuip hebben. Streng kan je het dus niet noemen vind ik.