Gewoon, uitleggen en een nieuwe vragen. Uiteraard is dat mogelijk. Het is een fabel dat het maar 1x gegeven *mag* worden. (Stel je huis vliegt in brand of zo, dan ben je hem ook kwijt. Natuurlijk kun je dan een nieuwe krijgen.) Als je hem snel nodig hebt, of alleen de gegevens die erop staan, kun je eventueel ook loonstroken van het betreffende jaar bij elkaar pakken. Vaak staat op die van december een optelling, en anders moet je ze zelf optellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er staat helaas duidelijk op dat het een éénmalige uitgifte is. Dus het is niet mogelijk er een nieuwe afdruk van te vragen. Overleg met de financiële administrateur van je werk wat er eventueel gedaan kan worden. Anders moet je de gegevens van alle maandstroken bij elkaar optellen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou het een éénmalige uitgifte zijn? Dat heb ik nooit begrepen. Het staat op die van mij ook, maar wat als de posterijen hem kwijtmaken? Wat als de hond hem opeet? Wat als je administratie verbrandt bij een huisbrand? Zelf ben ik 'm ook een keer verloren (tas in de trein laten staan) en toen kon ik ook gewoon een nieuwe krijgen.
Amadea
11 jaar geleden
Gelukkig dat het zo kan. Ik weet niet waarom het erop staat. Misschien om te voorkomen dat mensen er niet zorgvuldig mee omgaan. Stel je voor dat voor de helft van het personeel in maart een nieuwe moet worden gemaakt... De administrateur heeft wel wat beters te doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@amadea: In het nog alleen "papieren" tijdperk maakte ik altijd kopieën van de jaaropgaven voor ik ze naar het personeel verstuurde. Want er zijn er altijd wel een paar die hem kwijt raken en op een gegeven moment toch weer nodig hebben. Tegenwoordig is het digitaal en is het een kwestie van nog een keer uitprinten.
op de jaaropgave staat altijd standaard gedrukt dat hij slechts 1 keer wordt verstrekt. echter als je even met de salarisadministratie van je werkgever belt, dan kunnen ze hem echt nog wel een keer voor je uitrpinten en opsturen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Op je laatste loonstrook staat cumulatief het bedrag wat je in het gehele jaar hebt verdiend.Ook alle afdrachten staan er op vermeld.
Je hoeft dus niet alle maandstroken bij elkaar op te tellen.

Je kunt proberen een nieuwe jaaropgave aan te vragen, maar zo kan het ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+
Dat ligt er ook aan waar je deze voor nodig hebt. Een IB-60 verklaring kun je namelijk zo bij de belastingdienst ophalen. Bij de meeste instanties heeft dit zelfs nog meer waarde dan een jaaropgave, aangezien het je totale inkomen uit verschillende bronnen weergeeft.
Om toch je administratie compleet te maken kun je ook om een nieuwe vragen bij de hr-afdeling of de financiële administratie.

Deze afdelingen zijn niet altijd blij met het extra werk, maar kunnen je vaak wel helpen. Als het niet met een directe kopie is dan wel met een soortgelijk document waar de belangrijke totalen op staan. Dit is mede afhankelijk van het programma waar mee gewerkt wordt.
Tijdens een hr stage heb ik meegemaakt dat de jaaropgaven automatisch gegenereerd en verzonden werden voor alle werknemers. Om deze later te reproduceren waren meerdere handelingen nodig, wat rond de 10min. per persoon kostte.
Voor één persoon zou dit niet erg zijn, maar daar blijft het zelden bij ...

Leg je situatie uit en blijf vriendelijk. Proberen kan in ieder geval geen kwaad.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eerst gewoon op te vragen bij je werkgever. Als die zelf de loonadministratie doet, dan is het een kwestie van programma openen en printen. Als het doen van de loonadministratie uitbesteed wordt, maar je werkgever doet zelf de salarisstroken/jaaropen verspreiden dan zal hij hiervoor een pdf krijgen. Dus ook een kwestie van 2 minuten zoeken en printen.
Als het in zijn geheel is uitbesteed, dan kost het vaak extra om het uit te laten draaien, maar soms ook niet (service).
Als dit echt niet altijd kan, op je loonstrook van december staan de totalen van het gehele jaar.

Maar je kunt altijd informeren en het is echt niet veel werk om het toch te doen. Ze zetten er altijd op dat het maar eenmaal verstrekt wordt, zodat a) men er zorgvuldiger mee omgaat, b) anders moeten ze zelf steeds kopieen verstrekken.