Kamp van groep 8 is op woensdag t/m vrijdag. Officieel heb ik elke vrijdagmiddag adv, heb ik nu recht op een extra adv middag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij wel... Tijd voor tijd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er helemaal van af hoe het taakbeleid geregeld is op jullie school.

Antwoorden (1)

Dit is wat in de CAO voor het primair onderwijs staat:
"Een werknemer heeft het recht jaarlijks maximaal 131 uren boven de algemene arbeidsduur te worden ingeroosterd, tenzij het dienstbelang zich hiertegen verzet en/of dit recht leidt tot verdringing van werkgelegenheid. Deze extra ingeroosterde uren worden binnen hetzelfde schooljaar gecompenseerd in verlof. Het
compensatieverlof wordt in hele of halve werkdagen opgenomen. Dit verlof wordt verleend volgens dezelfde
verhouding lesuren en niet-lesuren voor onderwijsgevend personeel en lesgebonden en/of behandeltaken en
niet-lesgebonden en/of behandeltaken voor het onderwijsondersteunend personeel als waarin is ingeroosterd. De werkgever en de werknemer maken vóór de zomervakantie afspraken over het tijdstip waarop het compensatieverlof wordt opgenomen. Als zij geen overeenstemming bereiken over het tijdstip van opnemen van het compensatieverlof, beslist de werkgever.
Indien een werknemer geen gebruik maakt van dit recht dan heeft de werknemer het recht jaarlijks maximaal 131 uren boven de algemene arbeidsduur te werken, tenzij het dienstbelang zich hiertegen verzet en/of dit recht leidt tot verdringing van werkgelegenheid. Deze meer gewerkte uren worden gecompenseerd in salaris."

Als ik het goed begrijp betekent dit dus dat je in overleg met je werkgever andere uren daarvoor vrij kunt krijgen. Tenzij het 't belang van het lesgeven gaat schaden, of jij geen behoefte hebt om de uren te compenseren. In dat geval ontvang je extra salaris.
Amadea