Moet ik mijn ontslagaanvraag met mijn manager bespreken?

Ik heb een enorme hekel aan het mens en het liefst stuur ik de brief gewoon rechtstreeks naar Personeelszaken. Kan dat of moet je het altijd eerst met je eigen manager bespreken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Is ontslag nemen de enige optie? Vaak kun je met PZ overleggen of je kunt worden overgeplaatst naar een andere afdeling, misschien zelfs naar een andere vestiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al een andere job :)

Het beste antwoord

Het scheelt natuurlijk dat er in dat gesprek niet over je eigen funcioneren gespoken wordt. Je hebt niets te verliezen. Heb je een nieuwe baan? Dan is het helemaal mooi om op deze manier je leidinggevende wapens uit handen te kunnen slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord

Andere antwoorden (7)

Je kan ontslag gewoon bij personeelszaken aangeven. Je manager gaat over jouw functioneren & werkzaamheden. PAO gaat over jouw aanstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet verplicht..Maar wel zo netjes..
zie het als een kans om je gram te halen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, Ja precies.. De laatste keer dat ik ontslag nam, vond ik het een groot plezier om het mijn leidinggevende mede te delen..
The look on his face.. Priceless ;-)
Bespreek het eerst met je manager. Misschien heeft hij wel andere oplossingen die bij jou nu even niet in je bol opkomen. Misschien kunnen er wel afspraken worden gemaakt. Realiseer wel dat als je nu ontslag neemt, je niet snel terug kunt. En om ontslag te nemen omdat je een hekel aan iemand hebt, heb je alleen jezelf mee!

Toegevoegd na 46 seconden:
sorry, las de vraag anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet. Maar waarom zou je het uit de weg gaan? Je hoeft iemand toch niet leuk te vinden om er een gesprek mee te hebben? Bepaal van tevoren hoeveel je van jezelf en je motieven laat zien en laat je tijdens het gesprek niet meeslepen door je antipathie. Als zij over je grens gaat trek je een lijn. En elk gesprek kan tot nieuwe inzichten leiden. Levert het je niks op, dan heeft het je ook niks gekost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er ooit een referentie over jou opgevraagd wordt, dan gaan ze toch bellen naar je manager. Ik zou het gewoon wel even aangeven, je hoeft toch geen lang gesprek met haar/hem te voeren? Sluit het gewoon netjes af, dan hou je de eer aan jezelf.
De brief kun je dan naar P&O sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
+1. Maar: wordt er vaak gebeld voor referenties? Is bij mij nog nooit gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat zelf wel altijd. Krijg ook vaak eerlijke antwoorden, managers willen vaak ook niet dat jij je een buil valt. Ik ben zelf een dikke maand geleden aangenomen en toen hebben ze ook contact opgenomen met mijn oude baas. Slim toch..
Ha, die Catweazle;

Je bent het natuurlijk niet verplicht, maar het is in je eigen belang om het wel te doen. Als ooit een andere werkgever om referenties vraagt kan je vroegere leidinggevende daar een rol in spelen. Ook biedt het je een kans om eens wat dingen op tafel te leggen over jullie samenwerking; voor beiden leerzaam. Ten slotte; je houdt de eer ermee aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk er wel om dat je wanneer je zelf ontslag neemt, je ook geen uitkering ( WW) krijgt! ik zou toch met "het mens"een gesprek aangaan en aangeven dat ik het werk wel leuk vind, maar graag wil weten of er een kans is dat ze je normaal behandelt en wat ze tegen je heeft of waarom er wrijving moet zijn tussen jullie. Als je zo weer ergens kunt beginnen, zou ik Personeelszaken verwittigen
en het de manager alleen mededelen.
amc