Wordt het zelf ontslag nemen ook versoepeld ?

In 2014 wordt waarschijnlijk het ontslagrecht versoepeld. Nu is mijn vraag wordt het ook versoepeld om zelf ontslag te nemen. Ik lees dat namelijk nergens? Uiteraard krijg ik geen uitkering,maar misschien kan ik binnen een week aan de slag en heb ik geen opzegtermijn bij mijn werkgever. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? De meeste nieuwe werkgevers WETEN dat andere mensen een opzegtermijn hebben en anders zetten ze dat in hun advertentie of nemen alleen mensen aan die per direct kunnen beginnen.

Antwoorden (1)

Het zelf ontslag nemen is nooit een probleem geweest! Behalve dan bij bij zondere contracten . Waar bij echt een bepaalde periode wordt Gé eist dat de werknemer er is . Voor de werkgever is het nu wel erg ongelijk ! Werknemer kan bijna altijd binnen 4 weken evt nog met aftrek vrije dagen weg . Werkgever daar in tegen zit aan lange en mogelijke dure procedure 's vast om iemand te inslaan . Het wordt heus niet dat iedereen zomaar ontslagen kan worden er komt een reële toetsing van mogelijk verwijtbaarheid van beide kanten en er zal nog heel aan geschaafd worden na de verkiezingen als het dan nog überhaupt nog doorgaat .In de nieuwe politieke machts verhoudingen . Nee bij opzeggen gaat er niks veranderen , tot mij zover bekend , gewoon conform je cao of anders zoals in sociale wetten geregeld . Succes met werken en geen zorg om op zeggen :) ps in je afgesproken proeftijd (1maand standaard ) kan je ieder moment er mee ophouden .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vervelende is vaak dat je bij een jaarcontract NIET met een maand weg kan, dat weten veel mensen niet. Vaak moet je dat echt op je contract laten zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel hoor, bij een jaarcontract heb je ook een maand opzegtermijn, tenzij de CAO anders bepaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Standaard niet dus, mijn man ging daar bijna het schip mee in. Hij kon op basis van coulance weg maar hij mistte bijna een veel betere baan. Alleen omdat hij altijd dacht dat hij altijd een maand opzegtermijn had maar dat is dus niet automatisch zo.