Op welke site kun je zoeken op vacatures voor zij-instromers?

Dus zoeken op de term zij-instromer en dat je dan daadwerkelijk resultaten krijgt.

Toegevoegd na 15 uur:
In het onderwijs

11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij-instromen in wat?

Het beste antwoord

Er zijn geen vacatures te vinden voor zij-instromers. Zij-instromer is geen doel, maar een middel.

Er is in het onderwijs in sommige sectoren, en ook sommige provincies/steden een tekort aan bevoegde leerkrachten. Was dat niet zo, dan zou de term zij-instromer helemaal niet bestaan. Scholen plaatsen geen vacatures voor zij-instromers maar vacatures voor bevoegde leerkrachten, want die willen ze het liefst. Hooguit zullen ze (als ze werkelijk om personeel zitten te springen) aangeven, dat zij-instroming tot de mogelijkheden behoort.

Je bent zij-instromer als je een baan vindt in het onderwijs als je niet bevoegd bent, maar wel de basis-capaciteiten hebt. B.v iemand die accountant is en economie op een middelbare school gaat geven of een theoloog die maatschappijleer gaat geven. Er zijn dan mogelijkheden om tijdens je werk een aanvullende (pedagogische) opleiding te volgen, en de school krijgt een subsidie van de overheid.

Veel beter is het om uit te kijken naar algemene vacatures, en in te schatten of de nood heel hoog is. Vervolgens kun je proberen om als zij-instromer te solliciteren, of natuurlijk eerst informatie in te winnen, of je een kans maakt.

http://www.werkeninhetonderwijs.nl/vervolg.php?h_id=1&s_id=67&v_id=4&d_id=20&titel=Alles_over_zij-in...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
bedankt voor je uitgebreide antwoord!