Wie kan mij aan werk helpen? Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ik wil zo graag werken, ik heb veel verschillende baantjes gehad, heb een HBO-diploma, en wil graag iets sociaals af administratief doen, of kennis overbrengen. Wie kan mij helpen? werken in een boekwinkel lijkt me ook heel leuk.

wie heeft er handige tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Boekwinkels hebben het enorm zwaar momenteel, daar nemen ze echt niet zomaar iemand aan.

Sta je ingeschreven bij uitzendburo's? Ik weet niet waar je woont maar hier in de randstad krijg ik nog dagelijks mail met heel veel werk via uitzendburo's: http://www.uitzendbureau.nl/ hier kun je die mail van krijgen.

Verder werkt jobrapido ook erg goed: http://nl.jobrapido.com/

Het is een slechte tijd om geen baan te hebben, dat is duidelijk maar staar je nu niet teveel blind op een HBO functie, neem ook andere banen aan en solliciteer vandaar uit verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vervelende is dat je met een HBO opleiding vaak ook weinig kans maakt op bijv. een functie waar MBO gevraagd wordt. Want werkgevers nemen je dan liever niet aan omdat je dan over gekwalificeerd bent. Ook al zou je genoegen nemen met een lager salaris, zo'n werkgever is dan toch bang dat je weer de benen neemt als je weer vertrekt. Mensen met de meest passende opleiding gaan dan voor. Mijn partner heeft helaas hetzelfde probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet verboden om een deel van je CV weg te laten paca... ik solliciteer regelmatig mét en zonder HBO opleiding (ik heb ook een MBO opleiding) en donderdag mag ik weer op gesprek ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het op gesprek komen lukt nog wel redelijk. Maar bij het vervolgtraject geven ze vaak aan uiteindelijk toch de voorkeur te geven aan een MBO-er waarvan ze meer zekerheid hebben dat die niet al heel gauw zijn baan inruilt voor een betere baan. Maar blijf je dan tijdens zo'n gesprek ook volhouden dat je alleen de MBO opleiding hebt? Zou ik persoonlijk niet kunnen. Ik ben niet zo goed in liegen.
En als ze er dan achter komen, komt dat wat vreemd over. En wat zet je dan op je Linkedin profiel?(tegenwoordig toch bijna een must als je werkzoekende bent)? Wel of niet HBO? Ik zelf geef er dan toch de voorkeur aan om gewoon zo volledig mogelijk te zijn op mijn CV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er aan naar wat voor baan je sollicteert paca. Als er geen HBO nodig is en ook geen specifieke MBO opleiding is dat natuurlijk anders.

Andere antwoorden (5)

Trek een nummertje en sluit aan achterin de rij van mensen die ook één of meer HBO's hebben en naarstig op zoek zijn naar een baan. Er is thans een economische crisis gaande, er is veel minder geld voor personeel, en als er dan al een vacature is, dan zal vooral ervaring voor die functie van doorslaggevend belang zijn.

Wat voor HBO trouwens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een baan zoeken is hard werken.

Heb je een goed CV?
Laat dat dan overal achter op internet.

Er zijn ontzettend veel vacaturesites. Overal kun je je inschrijven en een profiel met cv achter laten en zoekopdrachten invullen en die naar je laten mailen.
Mijn Careerbuilder.
Nationale Vacaturebank
Monserboard
Page Personell
..........etc.

Loop regelmatig alle uitzendbureau's binnen en
ook bij het Werkbedrijf.
Kijk hier ook voor meer tips:
https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/meer_weten/werk_zoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuur open sollicitatiebrieven. Als je vermeldt dat je breed inzetbaar bent kan het bij het ene bedrijf heel gunstig zijn. Bij het andere bedrijf negatief, ze kunnen je niet plaatsen. Als je bv meldt dat je op crediteurenadministratie wil werken, wordt het doorgestuurd naar manager crediteurenadministratie etc.

Je kan zorgen dat je brief opvalt door een bepaald logo. Zo kreeg een werkgever van mij ooit een sollicitatiebrief met giraffen nekken omdat de cv zolang was. Dat viel meteen op. Nu 15jaar later weet ik het nog steeds. Kortom zorg dat je brief opvalt.

De hoogte van je opleiding kan in deze tijd als nadeel werken. Er worden sneller vmbo'ers ingezet dan hbo's ers.
Jullie zijn duurder. In een sollicitatiebrief zet je niet je salarisindicatie. Hierdoor wordt bij voorbaat verwacht dat je een topsalaris wil. Daarnaast heb je hbo-er een ander denkpatroon. (ik spreek uit ervaring als vmbo-er regelmatig hbo'ers ingewerkt. Ze werkten anders, ze haalden overbodige dingen erbij waardoor werk onnodig complex werd). Hbo-ers waren lastig.

Verder kun je je cv vernieuwen. Er zijn tegenwoordig nieuwe vereisten. Je kan op linkedin/facebook etc. profiel plaatsen waarin je aangeeft wat voor baan je zoekt. (heeft een kennis via een re integratiebedrijf onlangs te horen gekregen als advies).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt iets met Administratie zeg je, en iets sociaal, als je in die richting ook dat HBO-Diploma hebt, is misschien Commercieel Directeur misschien wel wat voor jou, of Accountant, of Adviseur. Als je in de (Economische Richting HBO) een Diploma hebt, dan kan dat Prima, want je wou iets Administratief en iets Sociaal dus misschien is dat dan wat. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het valt in deze tijd zeker niet mee om een baan te vinden.
Wees bereid om "onder" je niveau te werken.
Kijk ook eens verder dan je neus lang is.
Postbezorger?
Schoonmaak?
Verzorging?