Als een baas tegen een medewerker zegt, dat die proactiever moet worden, wat moet de medewerker dan precies gaan doen in zijn dagelijkse werk?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Dat je wat initiatief moet tonen en niet alleen maar gewoon je werk moet doen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom wordt er dan niet gezegd dat hij initiatief moet tonen?
Hangt natuurlijk van het soort werk af, maar in het algemeen: hij moet niet alles passief op zich af laten komen, maar vantevoren bedenken wat er allemaal kan gebeuren en zich daar alvast op voorbereiden. Of zelf initiatieven nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou kunnen dat de chef bedoelt dat hij werk moet zien.
Of als je ziet dat iets niet fijn loopt, dat je als je gaat klagen bij de baas, je al over een oplossing nagedacht hebt.
anneliez
11 jaar geleden
Enkele voorbeelden van een niet proactieve medewerker, dan wordt het wellicht nog duidelijker.

Werknemer werkt in een winkel. Vóór de winkel (die geen overkapping heeft) staan goederen uitgestald, die dagelijks om 17.55 uur moeten worden binnengehaald. Een zware onweersbui met hevige regenval is in aantocht. De medewerker laat de goederen gewoon buiten staan, want niemand had gezegd dat ze naar binnen moesten. Bovendien was het nogg geen 17.55 uur.

Een werknemer werkt op kantoor. "Hé", merkt een collega terloops op, "het kopieerpapier is op." "Ja, dat klopt," zegt de niet zo proactieve medewerker, "dat had ik gistermiddag ook al gezien."

Medewerker werkt in een winkel. De werkgever bemerkt op zekere dag dat de medewerker voor een bepaald artikel de klanten verwijst naar een 'collega-bedrijf'. "Waarom doe je dat?", zegt de winkeleigenaar die de medewerker even apart neemt. "Nou, d'r zijn al verschillende mensen om geweest, een maand geleden al een aantal keren, vorige week nog een paar keer en ik wist dat wij het niet hadden, dus vandaar."
Computoon
11 jaar geleden
- In zijn functiebeschrijving lezen wat de werkzaamheden zijn en die dingen uit zichzelf doen in plaats van dat het steeds verteld moet worden.
- Aan zijn baas vragen wat hij graag wil zien van de medewerker, waaruit die proactieve houding moet blijken. Het antwoord goed onthouden en uitvoeren.