Ik zou graag een opleiding honden psychologie volgen, net als cesar millan. Waar kan ik deze volgen? Ik woon rond eindhoven.

Ja de vraag zegt genoeg. Ik zou graag dus net zo honden kunnen helpen al hij dat doet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

het is niet makkelijk om snel te worden als cesar, hij werkt al zijn hele leven met honden. toch hier een paar: (ik heb btw dezelfde interesse dus heb er al meer over opgezocht)

MBO: dier en gedrag (tegenwoordig aangepast waardoor ondernemen erbij zit) bij Helicon, in apeldoorn, nijmegen en velp.

HBO: recreatie en gezelschapsdieren, deze studie is speciaal gericht op de mensen ten opzichte van dieren, dit is trouwens ook grotendeels wat cesar millan doet. (deze zit in wageningen bij de Stoas)
http://www.stoashogeschool.nl/onderwijs/recreatie-gezelschapsdieren/

Uni:bijvoorbeeld in utrecht en leiden kan je opleidingen als dierengeneeskunde en biologie volgen, met als extra cursus zoologie, hiermee kan je je specialiseren naar honden toe.

er zijn nog een hoop verschillende studies, met manors die je hierop kunt afstellen, voor nog meer vragen kun je altijd een persoonlijk bericht sturen, dan kijk ik of ik je kan helpen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem een hond en volg een cursus. Cursus helemaal afgerond: doe de opleiding tot trainer en met veel lezen en kijken naar Cesar doe je het gewoon na.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens kun je beter een opleiding psychologie gaan doen én een hond trainen want volgens mij heeft Cesar het moeilijker met de baasjes dan met de honden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.roedelleider.eu/opleidingen.html
Hier staan heel veel opleidingen genoemd, ook die van Cesar zelf in Amerika.