Vanaf 15 jaar mag je vakken vullen

Ben je 13 of 14 jaar, dan mag je na schooltijd alleen wat klusjes in je eigen omgeving doen en in de vakantie wat licht werk onder toezicht van een volwassene. Een krantenwijk mag nog niet.
Als 15-jarige mag je al wat meer en wat langer werken. Een krantenwijk is toegestaan.
Jongeren van 16 of 17 jaar die nog leerplichtig zijn, mogen naast hun schoolbezoek werken. Maar ook zij mogen nog niet alles doen: gevaarlijk en te zwaar werk is verboden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'zwaar werk is verboden' klopt niks van..
heb het nog niet in de praktijk gezien ?
( dat iemand het controleerde ofzo)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch is het verboden, staat in de wet (snap dus het minnetje ook niet)
controle is er niet veel maar toch werden er bij het restaurant waar mijn zoon (17) werkt, jongeren naar huis gestuurt bij een controle omdat ze te laat aan het werk waren voor hun leeftijd.
Het is niet zo dat omdat het niet gecontrleerd wordt ineens wel mág.
Zonder treinkaartje met de trein is ook niet ineens toegestaan als je niet gecontroleert wordt.

Andere antwoorden (5)

Vanaf ej 15de kan vakkenvullen. Je moet er wel rekening mee houden dat op je 15de beperkt inzetbaar (bijvoorbeeld niet laat op de avond) bent waardoor niet alle supermarkten graag 15-jarigen willen hebben. Vanaf je 16de zijn de meeste supermarkten bereid om je aan te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel 16, maar er wordt de hand mee gelicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakken vullen mag vanaf je 15e
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf je 15. Een tip als je 15 bent en je wilt vakkenvullen. soliciteer bij de Albert Heijn. In hun nieuw beleid willen ze zoveel mogelijk jonge medewerkers. het liefst zo jong mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werken bij een boer dat zuigt , heb ik een keer gedaan en ben daarna nooit meer geweest. je mag werken in een supermarkt vanaf 15 jaar maar , je kan het heus ook wel doen als je 14 bent.