Die zijn er zeker. Een kennis van mij doet zo'n opleiding in het leger. Dus bij het leger kun je zo'n opleiding gaan volgen en daarbij krijg je ook nog eens betaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe die opleiding precies heet weet ik niet. Hij heeft hiervoor eerst op een "normale" school zo'n opleiding gevolgt, maar omdat hij ook wou reizen en sporten was het leger de perfecte combinatie voor hem. Ik weet ook niet hoe de school heet waar hij die opleiding heeft gevolgt. Ik heb die jongen maar 2x gesproken, dus veel weet ik er niet van en een tel nr heb ik niet van hem. Anders had ik hem even voor je gebeld. Vraag anders bij de landmacht op hun site (zal vast wel contact bij staan of werken bij..) of zij hier meer van weten. Succes iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Licht en geluidstechnicus heet dat volgens mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Als ik hem weer zie, en ik denk eraan, zal ik het hem vragen en je een pb sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet waar je woon maar in Rotterdam zit de mbo theaterschool en anders even google op grafisch lyceum of rovc berg op zoom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pat1984v, dat zie je verkeerd. In het leger, zoals mijn kennis mij vertelde, worden in de weekeinden bijvoorbeeld ook dingen georganiseerd waarbij een podium en de daarbij behorende licht en geluid verzorgd moet worden. Daar komt nog bij dat bij sommige vecht techniekken, licht en geluid van groot belang is. Mij lijkt dit dan ook erg vertrouwelijke informatie, omdat ik weet dat het zo is zoals hij vertelde, dus een opleiding daar lijkt mij dan ook zeer waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, in zoverre vertrouwelijke informatie, dat ik de jongen die dat gezegt heeft vertrouw. Waarom zou hij hierover liegen? Maar goed, ik werk niet bij defensie en je zal dus beter weten dan mij wat de mogelijkheden daar zijn ;)
Er is eigenlijk maar 1 opleiding waar jij naar opzoek bent, en dan is het ook meteen een schot in de roos:
Ik heb eventueel ook wel voorbeeldjes als je gespecialiseerd wilt zijn binnen 1 discipline. Lees vooral ook alle links even door.

MBO Podium- & evenemententechniek
Dit is een opleiding met behoorlijke doorgroeikansen. Je kunt namelijk na de MBO-3 (wat deze opleiding is) uitstromen naar een specifieke tak (licht geluid óf toneel) op MBO-4 niveau.

Wil je jezelf specifiek richten op geluid, dan raad ik je de SAE aan. Dit is een marktleider op het gebied van geluidstechniek. Wanneer je een diploma van hun op zak hebt, kun je overal ter wereld werken in de geluid.

Wil je toch naar puur podium bouw, dan heb je aan de eerste opleiding genoeg. Wil je echt specialist gaan worden in decorbouw, dan heb je eventueel de opleiding Stand-, winkel-, & decorvormgever

Succes!
(en laat even weten wat het geworden is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb me hiervoor aangemeld bij het MediaCollege Amsterdam. De opleiding podium en evenemententechniek.