Heb een halfjaar contract wat eind deze week afloopt. Wat gebeurt er na deze datum?

Wederom een halfjaar? Standaard bij dit bedrijf eerst half jaar dan jaar, dan onbepaalde tijd. Maar wat als er niets wordt gezegd of gedaan. Wordt contract dan automatisch verlengd met 6 maanden? Dus weer halfjaarcontract? Is niet wat is afgesproken bij aanname. Dus wat als ik niets zeg (heb het al laten weten aan HR), die is deze week niet aanwezig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Puur de verlenging is niet afhankelijk van je functioneren. Het gaat bij deze vraag over het contract zelf. Of dat automatisch afloopt of overgaat op een ander contract (voor 1 jaar of vast). Dat ligt aan wat er in je contract staat. Als staat dat het van rechtswege afloopt en dat wordt niet bevestigd door je werkgever, kun je op je laatste dag vragen of je morgen of de eerstvolgende dag staat ingepland om te werken. Is het antwoord ja dan ga je gewoon naar je werk en als je dan blijft werken, heb je een contract voor onbepaalde tijd (en niet voor 1 jaar zoals gebruikelijk bij hun). Dan hadden ze dat beter moeten vastleggen en na verloop van dit contract moeten vastleggen dat je verlenging hebt voor 1 jaar. Niet pas daarna. Als ze er achter komen dat ze te laat zijn en je hebt wel doorgewerkt, zou ik niet zomaar alsnog een verlenging van 1 jaar accepteren. Je hebt namelijk dan recht op een vast contract. Overleg even met de bond of met je rechtsbijstandsverzekering (of juridisch loket als je geen verzekering hebt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is afhankelijk van jouw functioneren bij dat bedrijf,en ook van de manier waarop het hele bedrijf waar je werkt functioneert.Als het daar nu erg goed gaat maak je meer kans op een langer lopend contract.
Het bedrijf heeft het recht om het contract te beeindigen,dus het is niet zinvol om dan niets te zeggen.Vroeg of laat zou men dit ontdekken en je loopt dan de kans dat je een verlenging op een contract verspeelt, door het niet te melden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loopt een A O van Bep tijd af . En er staat niets in over een mogelijk volgende verlenging ,( dus niet iets van na die en die datum bij goed functioneren en gelijk blijvende bedrijfs omstandigheden of dat je aan genomen bent voor een specifiek project of een persoon te vervangen ) ben je in feite in vaste dienst !!! Met of zonder AO . Dus indien wetgever jou niets aanbied of opzegt en jou na datum afloop gewoon op je werk laat komen , ben jij in vaste dienst . Zeker als jij de HR afdeling daar vragen over hebt gesteld . Dus mochten ze je een verlenging geven na datum , en er staat niets in je eerste contract over wat er daar na zou gebeuren , zeg je o ik dacht ik ben al in vaste dienst . Ga hier m'n bond over raadplegen :) ja een en ander kan wel je toekomst in het bedrijf dwarsbomen maar mochten ze je na afloop contract datum de AO opzeggen (dus jouw AO loopt af op zeg 1. 06 en je wordt na die datum opgezegd ) dan ben je al in vaste dienst . Ps werkgever mag tot op het laatste moment je AO opzeggen . Succes.