Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zouden jullie doen?

Ik werk op het moment al 11 jaar bij dezelfde werkgever. I.v.m. de economische recessie gaat het daar heel slecht. Ik zie het bedrijf nog geen jaar meer volhouden. Ik heb gesolliciteerd bij een ander bedrijf en wonder boven wonder, ik ben aangenomen! Ik moet daar wel weer met een half jaar contract beginnen, en ga er waarschijnlijk een heel stuk achteruit qua salaris. Bovendien moet ik er dagen werken die ik liever niet werk. Maar ik heb wel meer zekerheid als bij mijn huidige werkgever en het werk ligt dichter bij mijn opleiding. Wat zouden jullie doen, switchen of toch bij de huidige werkgever blijven?

En... waar moet ik allemaal aan denken als ik wel besluit over te gaan. (denk aan pensioen enz.)? De nieuwe werkgever heeft geen CAO.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
801

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Een contract voor onbepaalde inwisselen voor een tijdelijk contract houdt altijd een risico in; als de 6 maanden niet verlengd worden loop je de kans dat je voor de beoordeling WW verwijtbaar werkeloos bent omdat je niet kan aantonen dat je bij de oude werkgever je werk zou hebben verloren. Ook speelt je verminderde inkomen dan (gedeeltelijk) mee zodat een eventuele uitkering beduidend lager uitvalt. Mijn mening ? Bij de oude werkgever de rit uitzitten, de recessie duurt niet eeuwig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, ik zou -persoonlijk- voor zo veel mogelijk zekerheid kiezen, zeker als je een gezinnetje hebt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden