Mag een werkgever bij meer uren (na 3 contracten) een nieuw halfjaarcontract geven?

ik ben nu 1,5 jaar werkzaam bij dezelfde werkgever. 1e contract was voor 3 maanden, daarna 8 maanden. deze is toen stilzwijgend verlengd. Nu ga ik meer uren werken en wil mijn werkgever mij nogmaals een halfjaar contract geven. Mag hij dit nu nog doen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja dit mag je werkgever doen...

Maar...

Dit mag je werkgever alleen voor de uren doen die je meer werkt dan de huidige uren volgens je vaste contract...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk volgens mijn eigen CAO...
zie het antwoord van Dounja bij deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/3e-jaarcontract-bijna-afloopt-eind.21126
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van onderstaande link heb ik het volgende stukje:

Na drie tijdelijke arbeidscontracten die telkens direct of binnen drie maanden na elkaar zijn afgesloten, is het vierde arbeidscontract automatisch een vast dienstverband.

Echter er zijn een aantal mitsen en maren, de belangrijkste (ook van onderstaande link):

Met uw werkgever kunt u andere afspraken maken. Bijvoorbeeld dat u in plaats van de verplichte drie contracten al na een of twee tijdelijke arbeidscontracten in vaste dienst komt, of na twee jaar. U kunt nooit onderling afspreken dat u later dan de drie contracten in vaste dienst komt. Dat kan wel in een cao worden vastgelegd. Zo kan in de cao staan dat een vast dienstverband pas ontstaat na zes in plaats van drie tijdelijke arbeidscontracten. Of na 42 in plaats van 36 maanden. Uw werkgever of de vakbond kunnen u vertellen of dergelijke cao afspraken zijn gemaakt.

Ik wil maar even zeggen dat dat met de CAO nogal eens gedaan wordt en in dat geval maak je over het algemeen geen kans om aanspraak te maken op een vaste arbeidsovereenkomst in de huidige situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en Nee.
Ja, hij mag een nieuw contract geven voor de meerdere uren.
Nee, dit contract mag niet voor bepaalde tijd zijn.

Na drie tijdelijk contracten volgt een vast contract. Dit staat zo in de wet en is dus niet ter discussie.