Ik werk 40 uur per week. Wat en bij wie moet ik allemaal doorgeven als ik een ander baantje van 4 uur per maand er bij doe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een baantje van 4 uur per maand is niet noodzakelijk om hier je werkgever van op de hoogte te brengen, het brengt je aanwezigheid toch niet in gevaar? Ik zou de opbrengsten die je aan die 4 uur per maand ( 48 uur per jaar) wel opgeven bij de belastingdienst als je in januari 2013 je belastingaangifte opstuurt.

Jouw (40-uur) werkgever wil dat wel weten... Toegevoegd na 12 uur: In Nederland is de werkgever verplicht tot doorbetaling van werknemers loon tijdens arbeidsongeschiktheid. Dit kan behoorlijk in de 'papieren' lopen daar er geen arbeidsinkomsten tegenover staan. Als de werknemer naast zijn reguliere baan een nevenbaan heeft moeten 'risico's' dus eigenlijk, en in alle redelijkheid afgestemd worden. Voorbeeld: Gerrit heeft een 40 uur/week kantoorbaan, en werkt daarnaast ook 4 uur per maand als steigerbouwer. Gerrit flikkert zomaar van de steiger en wordt vervolgens vier maanden ingepakt in het gips. Wie betaald Gerrit in die periode.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100