hoeveel hou je netto over bij een 0uren contract?

ik ben 20 jaar en ik ga 8.25 euro per uur verdienen(brutto) hoeveel hoe ik dan netto over, ik werk zo 36uur per maand. zonder loonheffingskorting.. gewoon puur hoeveel hou ik netto over.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo zonder heffingskorting? Dat maakt echt wel wat uit hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je daarnaast nog ander werk?

Antwoorden (4)

Hier kun je zelf een makkelijke berekening maken:
http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/bruto-netto-salaris.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat de Regel is, ik weet alleen dat er bij mij ongeveer een 3de ingehouden wordt. In jou geval hou je dus 5,50e p/u * aantal uur gewerkt (36) over. (wekelijks rond de 200)Maar je kan de rest wel weer terugvragen als je nog student bent. Hopelijk helpt dit je al iets verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eerste 6000-6500 is vrij van belasting (heffingskorting, die moet je dus WEL toepassen!) en daarna betaal je voor elke euro ongeveer 1/3 belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je salaris valt dan in de 1e schijf dus 33,1% inhouding. Maar als je nog meerdere banen hebt moet je de inkomsten bij elkaar optellen. Stel je hebt een andere baan van ca 20.000 per jaar dan valt het 0 uren contract in schijf 2 en dan moet er 41,95% ingehouden worden i.p.v. 33,1%

Over wel/geen loonheffing hebben andere het al gehad. Mocht je meerdere banen hebben kan je maar bij 1 baan loonheffingskorting laten toepassen.

Verder weet ik niet of er sprake is van pensioen opbouw etc. en of je daar zelf een bijdrage aan moet leveren.

Zie bron voor belastingschijven en loonheffingstabel op maandbasis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Linden015: U heeft het niet helemaal begrepen. U schrijft: Stel je hebt een andere baan van ca 20.000 per jaar dan valt het 0 uren contract in schijf 2 en dan moet er 41,95% ingehouden worden i.p.v. 33,1% Tot bijna € 19.000 valt in schijf 1 met 33,0% (jaar 2012) Bij € 20.000 inkomen valt dus slechts ruim € 1000 in schijf twee en niet het gehele loon. Door de kortingen is het werkelijk te betalen belastingpercentage ook nog eens veel lager. NB: of er loonheffingskorting wordt toegepast of niet maakt voor het te betalen belastingpercentage niet uit. Met loonheffingskorting: netto loon is hoger. Zonder loonheffingskorting: netto loon is lager, maar bij aangifte volgt teruggave van teveel betaalde belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fisbel: Hoezo als je bij de eerste baan 20.000 euro verdient dan valt toch elke euro die bij je tweede baan verdient (in dit geval het 0 uren contract) minstens in de 2e schijf!