Hoe kom je aan een werkgever die je opleiding betaalt?

Ik wil beginnen met een master aan de universiteit en tegelijkertijd (daarnaast) aan de slag in het werkveld (ik heb al een HBO diploma). Nu lees ik in informatiefolders over werkgevers die de opleiding betalen. Dit had ik uiteraard wel eerder gehoord, maar wist niet dat het zo 'normaal' was. In verband met de bezuinigingen die gaan komen en de hoge kosten voor de opleiding zou dit dus een ideale oplossing voor mij zijn, aangezien ik toch al daarnaast wil gaan werken.

De vraag is alleen: hoe pak ik dit aan? Wanneer vraag je zoiets? In je sollicitatiebrief? Tijdens een gesprek? Als je al aangenomen bent (want dan lijkt het me te laat)?

Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en vind het idee nog steeds een beetje vreemd, maar ik wil het graag gaan proberen. En naast de vraag WANNEER begin ik erover is er ook de vraag WAT zeg ik? Hoe verkoop ik mezelf? (en dan niet in de zin van tijdens het sollicitatiegesprek, maar op wat voor manier laat ik blijken dat ik wil dat zij mijn opleiding betalen).

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat iemand er ervaring mee heeft. Groetjes

Toegevoegd na 13 minuten:
PS: lees ook even mijn reactie hieronder, dan wordt het wat duidelijker

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Het is ook niet normaal als je net begint bij een werkgever zal hij echt niet direct jou master gaan betalen. Als hij het wel doet zul je een contract moeten tekenen waarbij je als je eerder weggaat de opleidingskosten moet terug betalen.

Toegevoegd na 15 minuten:
De min is makelijk maar je moet gewoon sollicitatie advertenties zoeken en lezen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik zal je vertellen als nog geen of haast geen werk ervaring hebt zullen niet veel werkgevers die wens van jou accepteren.

Toegevoegd na 26 minuten:
Als een werkgever bereid is opleidingen te betalen dan staat dat in de advertentie.