Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe strikt moet een werkgever zich houden aan een halfjaar contract?

Momenteel heb ik een halfjaar contract.
Binnenkort loopt deze af (eind april)
In dit contract staat letterlijk omschreven dat als deze verlengd wordt dat dit dan voor een onbepaalde tijd zal zijn, kortom een vast contract

Mijn werkgever geeft nu aan dat vanwege organisatorische redenen geen vast contract aangeboden kan worden, maar enkel voor 3 maanden verlenging.
Over 2 maanden is er meer duidelijk wat betreft de organisatie en kan er mogelijk een vast contract worden aangeboden.

In november ben ik in dienst getreden, maar ondertussen heb ik al een geheel andere functie wat veel meer verantwoordelijkheden met zich mee brengt.

Wat kan ik hiermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
608

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als letterlijk in het contract staat dat je bij verlenging een vast contract krijgt en je hebt daar allebei voor getekend, dan is dat rechtsgeldig, en zou je daar de rechter bij kunnen halen. Goed voor de arbeidsverhouding is het echter niet, zeker niet als je er nog maar net werkt. Je zou ook de twee maanden nog even af kunnen wachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afwachten, er is een halfjaar contract opgesteld en er is een kans dat dit niet met een onbepaalde termijn contract zal worden verlengd. Wacht de twee maanden af en ga erover in gesprek met je baas/leidinggevende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding