Kan een toerist uit Italie in Nederland zwart gaan werken ?

Hij heeft wel een visum, maar hij werkt zwart.
Mag dit ?
Waar kan ik dit melden en wat kunnen de gevolgen voor hem zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwart werken mag nooit, welke nationaliteit je ook hebt. Antwoord op je vraag is "ja" dit "kan" hij doen. Je zou dit kunnen melden bij de politie, maar ben bang dat ze er niets aan doen. De gevolgen voor die Italiaan is een hoge boete. Het bedrijf die de zwartwerker in dienst heeft is echter meer strafbaar en zal dan ook zwaarder bestraft worden.

Antwoorden (4)

Zwartwerken mag helemaal niet wie je bent of waar je ook vandaan komt.
12 jaar geleden
Iedereen in Nederland kan zwart werken. Gevolgen kunnen zijn dat hij alsnog overal belasting over moet betalen en een forse boete krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Italianen geldt geen visumplicht.
Meld het zwart werk bij het UWV en de Belastingdienst als je er mee zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Goeie reactie. Niet zedemeesterig: Zwartwerken mag helemaal niet wie je bent of waar je ook vandaan komt. Maar ook niet het tegenovergestelde: verrader of zelfs NSB-er wat af en toe op een forum te lezen is.
Een toerist heeft een toeristenvisum dat is bedoeld om een land te bezichtigen, niet om te werken.
Als hij word betrapt krijgt hij een enkeltje terug naar Italie.

Toegevoegd na 36 seconden:
en zwart werken mag nooit.