Als je bij een bedrijf werkt zonder CAO heb je dan recht op de zgn. ouderdomsdagen? In de personeelsgids is er niets over opgenomen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als er niets in het arbeidsreglement staat is er geen recht op extra vrije dagen i.v.m. leeftijd.
Leeftijdsdagen is een bovenwettelijk systeem.
Het is geen recht maar een voorrecht wat in bepaalde cao's is opgenomen.
Als de werkgever een cao volgt van een bepaalde bedrijfstak en daarin is weel zo'n regeling opgenomen zou je even kunnen vragen waarom dat deel niet wordt nageleefd, maar ook dan blijft het voorrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je hiermee de dagen bedoeld die je al vrije tijd opbouwt boven een bepaalde leeftijd: nee. Dat is CAO afhankelijk en moet anders in de personeelsvoorwaarden zijn opgenomen.