Lijkt mij redelijk....,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat je behoeften zijn.
Maar als je uitgaat van gemiddelden, dan is het best een aardig salaris. Maar echt riant, nee. Dan moet je tegenwoordig boven de Balkenende-norm zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je een veer in je k**t? Hahahaha
Ja dat is nogal riant...
Al ligt het aan de leeftijd, de functie e.d.
Voor mij zal dat het dubbele zijn van wat ik nu ongeveer heb... en ik woon alleen maar mag niet klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij als eenvoudig bibliothecaris is het een riant inkomen. Het is maar wat je gewend bent. Verder is deze vraag niet te beantwoorden. Het hangt van zoveel omstandigheden af: je vaste lasten (huis etc.) en het feit dat je alleen woont betekent in sommige gevallen dat je duurder uit bent, want je hebt geen meewerkende partner. Maar wanneer je een partner hebt die nauwelijks werkt geldt dat niet meer.
Je kunt hoogstens zeggen dat je ruim meer verdient dan iemand met een modaal (bruto ruim 3100 euro) inkomen. N.B. een modaal inkomen is niet het gemiddelde inkomen, maar het inkomen dat door de meesten van ons verdiend wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
3100 = 31.000
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is 2 X modaal en lijkt me voor een vrijgezel meer dan genoeg. Tenzij je natuurlijk een hypotheek van 15 miljoen nodig hebt. Dan kan ik me voorstellen dat een bank zegt dat je te weinig verdiend...

Toegevoegd na 17 minuten:
En volgens mijn berekening is het genoeg om per maand 1200 euro te sparen en dan heel luxe leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PWNED!
Dat lijkt mij een heerlijk salaris!!! Of het riant is ligt aan je eigen bestedingspatroon. Als je elke avond uit eten wilt, altijd de nieuwste gadgets in huis wilt en uitsluitend Armani pakken wilt dragen dan ben ik bang dat je er aan te kort komt! Mocht je er een wat eenvoudigere leefwijze op nahouden dan is dit een zeer riant salaris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af hoe oud je bent en wat je er voor moet doen.

Persoonlijk zou ik er waarschijnlijk wel voor open staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in je eentje niet lekker kan leven van 55.000 heb je wel een heel erge gokverslaving...

Maarja je hebt dan ook erg veel vrije tijd :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hooeft toch niet aan gokken verslaafd te zijn om van de riante dingen van het leven te genieten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je snap het niet. Ik stel voor dat je het nog een keer rustig leest.
Dit is toch een geweldig (RIANT) inkomen. Veeeeelen ja zeer velen moeten het met veel minder doen. Maar wat zijn je cappaciteiten. Ben je een Balkenende in spé? Ja dan mag je ietsje meer verlangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er niet over klagen nee, daar moet je je in je eentje redelijk mee kunnen redden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet als je dat alleen maar opzuipt in kroegene en jointjes van koopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dan lijkt mij 55 k per jaar erg weinig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er maar aan wat je behoeften zijn en waar je prioriteiten liggen. Je kunt er in elk geval geen dingen mee kopen die niet met geld te koop zijn, maar in de meeste noodzakelijke kosten voor levensonderhoud zul je wel kunnen voorzien.

Ik weet niet hoeveel deelnemers hier moeten zwoegen voor nog niet eens de helft van dat bedrag, maar het zullen er meer dan een paar zijn, want het is ruimschoots boven modaal, zoals je zelf ook ongetwijfeld weet. Maar het zal ongetwijfeld voldoende zijn om een nog negatiever beeld van jezelf hier neer te zetten dan je al gedaan hebt.

Ik hoop dat je er gelukkig mee wordt, maar durf dat na al je vragen sterk te betwijfelen. Geld alleen maakt namelijk niet gelukkig, en dat straalt ook uit deze vraag weer duidelijk uit naar voren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je suggereert hier dat deze vraag betrekking heeft op jouwzelf. Dus tenzij je in een bierbrouwerij of een wijnproeverij werkt vraag ik mij af waar jij de tijd vandaan wilt halen om naast jou andere bezigheden die je hier regelmatig ten toon spreid ook nog 38 uur per week te werken.

In alle andere gevallen zou ik zeggen: Ja, dat is riant, hèèl riant.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, of in een koffieshop, dat zou ook nog kunnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Zucht* Ok, ik ben er niet het type naar om in discussie te gaan, maar jij roept dit soort antwoorden toch wel echt over jezelf af hoor. Je zit hier maar aldoor tegenstrijdige vragen te stellen, wat je overigens nog zelf moet weten, ware het niet dat ik dit zeer respectloos vindt tegenover jouw mede-GV-deelnemers die maar aldoor het geduld opbrengen om er steeds weer fatsoenlijke antwoorden op te geven, terwijl ij volgens mij denkt dat je met een stelletje randdebielen te maken hebt die niet in de gaten hebben dat 80% van jouw vragen regelrecht uit je duim komen. Ik zal normaliter wel de laatste zijn die over iemand zal oordelen, maar jij maakt hier misbruik van een andermans goedheid en tijd om jouw -soms onbehoorlijke vragen- zo behoorlijk mogelijk te beantwoorden om wat voor reden jij daar dan ook voor denkt te hebben. Zoiets kun je een tijdje doen, maar dan geldt op het laatst wel: Don't push it! Misschien mis jij die sensor die de meeste mensen daar wel voor hebben, en daarom zeg ik het je ook. Wat mij (en vele anderen met mij denk ik) betreft ben je hier net zo welkom als alle anderen, maar je moet wèl weten wanneer je moet stoppen. En ik zeg dit niet alleen voor mijzelf maar ook voor jou want jij maakt jezelf hier zo allesbehalve geliefd en dat gun ik je niet. Groetjes terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
80%? 30,4 uur? 3,8 werkdagen? Klinkt een beetje gek. + Je komt nu rond van minder, waar slaat de vraag of meer riant is dan op?
Dat is wel lekker riant ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst hangt dat af, wat je daar voor werk voor moet verrichten.

Ten tweede hangt het af waar je woont en wat je van dat geld moet betalen. In mijn situatie zou daar na aftrek van auto en ziektenkosten net iets meer dan 1.700 Euro netto per maand van overblijven... Is dat riant? Voor de een wel, voor de ander nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus een uurloon van 55000 /38 =1447.37 per uur, ja daar doe ik het ook wel voor,alleen zou ik graag iets meer werken, bijvoorbeeld 26 weken met dat uurloon en dan 38 uur per week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan, als je alcohollist ben dan zal je het alsnog krap hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik 20 flessen wijn per maand, en stuk of 48 blikken bier van een halve liter (40 cent per blik) zou moeten kopen zou ik meer eisen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me meer dan riant. ik werk 40 uur per week en heb nog niet ens de helft van dit bedrag, terwijl ik alles in mijn eentje moet ophoesten en nergens subsidie voor ontvang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, lijkt mij behoorlijk riant. Das rond de 4600 bruto per maand. Natuurlijk ligt het eraan waar je prioriteiten liggen, maar je eerste levensbehoeften kun je er meer dan gemakkelijk van betalen.