Wat voor beroep past bij mij ?

Ik heb vele beroepen bekeken. maar kan nog steeds niet vinden wat ik voor de rest van mijn leven wil doen.
Ik dacht eerst aan een beroep als Engels leraar, maar ik doe nu de opleiding onderwijsassistent en vanwege de ervaring twijfel ik soms.

Ik ben goed in Engels en uit mijn woorden komen.
Ik ben sociaal.
Ik hou van bewegen en gamen.

Ik heb vele baantjes gehad en raar genoeg vond ik vakkenvullen en winkelmedewerker het leukste van mijn 10 baantjes dat ik heb ervaren.

Toegevoegd na 3 uur:
ik ben 19 jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet hoe jong je bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben 19
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow je bent nog jong,ga voor je opleiding,die vormt je in je ontwikkeling Kijk naar wat er goed gaat.En vraag steun waar jij je in kan verbeteren.Zodat je twijfels afnemen.

Het beste antwoord

Ha, die Oniluka;

Ik zou je aan willen raden om in ieder geval te proberen je opleiding af te maken. Je kunt daarna altijd nog doorleren in dit vak als het toch de juiste richting blijkt te zijn, en anders kun je nog switchen. Het is in ieder geval een waardevolle ervaring die niet verkeerd staat op een CV. Belangrijk is om te ontdekken waar je het meeste plezier in hebt, maar ook wat je het minst graag doet. Ga ook eens praten met een jobcoach, van het CWI bijvoorbeeld. En troost je, ik ben 47 en weet eigenlijk ook nog steeds niet wat ik 'later worden wil'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Vond je winkelmedewerker ook echt leuk, of het minst stomme van wat je hebt gedaan?
Als je het leuk vond: ga in een winkel werken! En kijk of je het na een tijdje nog steeds leuk genoeg vindt om dat lange tijd te blijven doen. Desnoods telkens heel verschillende soorten winkels.

Vind je de opleiding onderwijsassistent niet leuk? Wat maakt je aan het twijfelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als onderwijsassistent twijfelde ik, omdat ik het heel moeilijk vind om orde te houden bij kinderen. Ik vind het niet leuk om streng te zijn. Als je eenmaal niet streng bent lopen ze over je heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje streng zijn, en af en toe heel streng, is inderdaad nodig. Maar ik heb ook leraren gehad die helemaal niet streng waren, maar vooral heel erg leuk, en pas streng als iemand te ver ging.
Dus je hoeft heus niet de hele dag als een boze saaie man bevelen uit te delen, misschien moet je nog een beetje je eigen stijl om kinderen aandachtig te houden ontdekken.
Het ligt ook wel aan hun leeftijd, en je eigen persoonlijkheid natuurlijk.
Maar vind je het voor de rest leuk?
Verdiep je eens in Amsterdam en wordt gids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom ga je niet een seizoen vliegen? Bewegen doe je méér dan je zou denken tijdens je werk, je ontmoet allerlei mensen, zowel je passagiers, maar vooral ook je kollega's, je hebt de hele wereld in je broekzak, altijd gezellige mensen om mee te borrelen en te eten, of gauw even iets cultureels te doen, je komt in hotels waar je de rest van je leven alleen maar van kan dromen....en intussen kan je nadenken wat je full-time wil gaan doen, want al je kollega's hebben al iets gedaan, of vliegen part-time en doen nog iets anders erbij - je komt dingen tegen, waarvan je niet eens wist, dat ze bestonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom doe je dan niet gewoon wat je leuk vindt om te doen? dat lijkt mij het belangerijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou als ik jou was vakken gaan vullen in Londen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek gewoon een studie die je leuk vindt... en weet dat je echt niet je hele leven het zelfde hoeft te blijven doen...
maar één tiende van de mensen die na het eindexamen een studie gaan volgen, blijkt na tien jaar nog steeds in die richting bezig te zijn...

volg de weg van je interesse, daar zul je het meeste voldoening van hebben... en als je wilt stap je na een aantal jaren toch gewoon over op iets anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is toch al geweldig dat je met een opleiding bezig bent,maak die eerst af heb je in elk geval 1 doel en staat deze opleiding altijd leuk op je cv.Ik weet niet hoelang je nog deze opleiding volgt?Houd moed ..wie weet wat er op je pad komt...verdiep je eens in toerisme ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een opleiding doen die je leuk vind en je 'rolt' vanzelf ergens in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op deze website:

www.ikkan.nl

Daar kun je invullen wat je kunt (of wat je leuk vindt), vervolgens vertaalt de site dit naar mogelijke banen (met uitleg wat ze inhouden), en evt. kun je dan ook nog doorklikken naar de vacaturebank van het cwi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan veel beroepskeuze testen op internet. Je zou ze ter orientatie kunnen invullen. Mij lijkt de opleiding MBO Internationale Handel wel wat voor jou maar dat is natte vinger werk. Je bent goed in talen en praatjes en ook vind je een verkoopomgeving leuk.Ik ken je helemaal niet verder. Ik denk dat je niet heel je leven hetzelfde beroep hoeft uit te oefenen als je dat niet wilt, waarom zou je. Je kan nog zoveel veranderen je bent nog maar 19.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zijn 3 zaken belangrijk:
- wat doe je graag of zou je graag willen doen?
- wat kun je goed?
- waarmee kan je geld verdienen (jezelf onderhouden)?

In het meest ideale geval doe je iets wat je leuk vindt, goed kan en kan je daarvan ook nog rondkomen. Echter vaak kan men ze niet alle drie combineren en dan moet je keuzes maken en wel in omgekeerde volgorde:
- waarmee/van kan ik rondkomen?
- kan ik dat ook?
- vind ik het ook leuk om te doen?

Met 19 heb je nog zoveel mogelijkheden en weet men vaak ook niet wat echt leuk is om ook meerdere jaren uit te voeren, zodat je eerst een goede basis nodig hebt (studie, beroep leren, etc). Doordat je nog jong bent, heb je ook allerlei mogelijkheden veel jobs in verschillende branches uit te proberen. Daardoor weet je vaak nog steeds niet wat je wilt, maar in ieder geval wat je niet wilt.
Hieruit kun je dan de richting bepalen die je op wilt en indien nodig, je beroepsweg aanpassen, zodat je uiteindelijk iets doet wat je leuk vindt, goed kan en nog een boterham mee kan verdienen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hmm, engelstalig coachen/teambuilding van mensen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je het beste souteneur worden.