Kan een werknemer ook recht op iets wat heet "ontslag op staande voet" omdat bijvoorbeeld de baas dronken naar zijn werk komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je bedoelt of jij je baas op staande voet kan ontslaan omdat hij dronken naar zijn werk komt , is het antwoord nee , maar meestal heb je een baas boven baas en daar zou je evt een klacht bij kunnen indienen , heeft hij geen baas boven zich omdat hij het bedrijf zelf heeft opgericht , dan komen de problemen vanzelf wel , want niemand wil serieuze opdrachten geven en daar voor betalen aan een persoon die dronken is , hoop dat je hier wat aan hebt , want je vraag is een beetje onduidelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een werknemer heeft wettelijk het recht om op staande voet ontslag te nemen als zijn baas zich in hoge mate onbehoorlijk gedraagt.
Mits het dronken op het werk zijn ongebruikelijk is. Het mag dus niet een gewoonte zijn waaraan de werknemer min of meer aan gewend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een werknemer kan inderdaad ontslag nemen op staande voet, als de werkgever u bijvoorbeeld bedreigt, of als het loon niet uitbetaald wordt. Maar er zijn wel risico's aan ontslag op staande voet verbonden. Denk er dus goed over na voor zo'n beslissing wordt genomen.