jahoor alleen je moet wel een bankrekening hebben waarop ze het geld storten.

Toegevoegd na 1 minuut:
of je gebruikt die van je broer ofzo. maar er is in ieder gevaal een bankrekening nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dit kan. Bij ons wekelijkse regio krantje is de minimum leeftijd zelfs 13 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker mogelijk. Heb het zelf al eerder gedaan. Als je het op naam van je broer oid zet, kun je het al op je tiende toen.

Toegevoegd na 17 seconden:
Daar doen zij ook niet moeilijk over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar legaal is het niet ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je broer moet welke elke dag meefietsen, want anders ben je bij controle de ***
Volgens mij mag je per dag 2 uur werken als 14 jarige. Dus dan mag het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13 en 14 jarigen

Vanaf dertien jaar mag iedereen maximaal twee uur op een schooldag werken. Op een niet-schooldag is het maximaal zeven uur. Bezorgers van 13 en 14 jaar mogen niet op zondag werken.

Als je 13 of 14 bent mag je alleen folders of weekbladen bezorgen. Dagbladen zijn niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Een folderwijk of huis-aan-huisblad mag je wel verspreiden. Vanaf 15 jaar mag je avondkranten bezorgen, en vanaf 16 jaar ook ochtendkranten.

Citaat:
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen niet:

werken in een fabriek;
werken met of in de omgeving van machines;
werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen;
dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo;
dingen duwen of trekken van meer dan 20 kilo;
achter de kassa werken;
vrachtwagens laden of lossen;
zelf kranten bezorgen, maar ze mogen wel helpen bij het verspreiden van folders en huis-aan-huisbladen.
werken in de horeca als daar alcohol wordt geserveerd.

Toegevoegd na 30 minuten:
Citaat is van de bovenste bron, uit het gedeelte van de website van de rijksoverheid over werkzaamheden die 13- en 14-jarigen mogen verrichtten. Tweede bron gaat over de vraag of 15-jarigen een krantenwijk mogen hebben. Dat mag dus, maar onder bepaalde voorwaarden. Die voorwaarden vind je terug in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt. vanaf 13 jaar de gratis weekkranten, vanaf 15 jaar de abonnee-dagbladen.
bij ons mocht je vanaf 15 ook ochtendkranten doen
volgens mij mag dat pas op je 15e