Word je volledig doorbetaald bij ziekte?

Ik ben een week ziek geweest met een simpele griep.
Word je daarbij volledig doorbetaald, word je salaris aangepast of is dit ergens van afhankelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de meeste werkgevers wordt je 100% doorbetaald.. maar er zijn er ook die de eerste dagen als wachtdagen zien en die word je dan gekort of ingehouden als vakantiedagen mits je weer langer dan een bepaald aantal dagen ziek bent..
Hangt helemaal af van de arbeidsvoorwaarden zoals vastgesteld bij je werkgever..
Bij ons is het zo dat je krijgt doorbetaald maar gedurende een bepaalde tijd 100% en daarna 70%.. ook dat heeft wee uitzonderingen en uitzonderingen op die uitzonderingen..ja, ja
Uitzendburo's werken weer anders en detacheringburo's ook weer..
Informeer dus bij je werkgever en eventueel bij de instantie waar je bent ziek gemeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1... Hier valt helemaal niets meer aan toe te voegen...

Andere antwoorden (1)

Ja je wordt door betaald door je baas
omdat jij ziek was
wordt de baas betaald door de uwv