Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is mijn diploma Kinder en Jeugd verzorging (3 jarig) mee te vergelijken?

Ik wil graag in de zorg werken, bij ouderen en of gehandicapten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat KVJV ongeveer vergelijkbaar is met Pedagogisch Werk niveau 3, of misschien zelfs wel niveau 4. Je kunt de informatie over PW3 vergelijken met wat je zelf hebt geleerd bij je opleiding:
http://www.youchooz.nl/opleidingen/pedagogisch-medewerker-3-kinderopvang/137
Misschien is het mogelijk om bij een ROC in je omgeving een EVC-traject (eerder verworven competenties) te doorlopen, waarbij je de dingen die je al eerder geleerd hebt (door studie en/of werkervaring) om te wetten in een nieuw diploma.

Toegevoegd na 2 minuten:
wetten moet natuurlijk zetten zijn....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op onderstaande link kan je kijken wat je met je ' oude' diploma kan in de zorg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof niet dat je wordt aangenomen wordt met deze diploma in de oudere zorg. (verzorgende tegenwoordig)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andersom kan in iedergeval wel, met een oud ziekenverzorgende diploma,verzorgende niv 3, kan je werken in de kinderopvang.
Of je daadwerkelijk aangenomen wordt is natuurlijk de vraag,.maar de kwalificatie komt overeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de nieuwe diploma niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding