waarom alles gaat langzam her in nederland

ik wacht 1 jaar op een opleiding

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel vervelend voor jou, maar om nu maar meteen te zeggen dat alles langzaam gaat is onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet iets langzamer typen,verschaft meer duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah, al iets meer verduidelijking...Jammer dat je na 1 negatieve ervaring meteen de conclusie trekt dat ALLES in nl langzaam gaat..jammer en vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eerste vraag was anders heel snel verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet het nu grappig overkomen dat je de zin zo typt, of meen je dit serieus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toet, jij maakt mijn dag goed hahahahahaahaahha
Geweldige reactie!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, Toet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik niet,
binnen 6 minuten heb je minimaal 4 antwoorden en 6 reacties.
Aardig snel lijkt me.
paulus811
14 jaar geleden
Er is wel heel veel aandacht voor deze vraag, die inderdaad wel iets beter kan. Maar stel nou dat de intentie van 'hoon' (what's in a name) serieus is? Dus hoon; verduidelijk je vraag en de serieuze reacties zullen binnenstromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welkom, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mop van de dag is van Toet, briljant!

Antwoorden (18)

Omdat Nederlanders aan de ene kant zo'n eigengereid volkje is. maar aan de andere kant blijven nederlanders zitten wachten tot de lepel in hun mond wordt geduwd.
Generaliserend gezegd natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat elke ondernemingszin hier in Nederland direct de grond in gedrukt wordt met alle regelgeving hier.
Doet me weer denken aan een mop die ik ooit hoorde:

Een Nederlander, een Amerikaan en een Duitser zitten in het vliegtuig. Ze hebben het over hoe goed het volk wel niet is. De Duitser zegt: Der Reichstag, die hebben we in 5 jaar gebouwd. Ah, dat is niets zegt de Amerikaan, het Empire State Building, veel groter en hoger dan Der Reichstag, die hebben we in 6 jaar uit de grond gestampt.
De Nederlander blijft stil. De anderen vragen hem hoe het zit in Nederland. De Nederlander antwoord: Na 10 jaar hebben we eindelijk een vergunning om te beginnen met bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een opleiding moet je volgen, niet wachten tot de opleiding naar je toe komt. Als je dat doet kan het nog veel langer dan een jaar duren.

Verder gaat alles best snel in NL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland gaat het niet langzamer dan ergens anders, maar wel vaak zorgvuldiger,maar er wordt wel van je verwacht,dat je ook eigen inititiatief toont!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe langer je wacht, hoe langer alles lijkt te duren.
Als je in Duitsland op een opleiding had gewacht, had je Duitsland langzaam gevonden.

Nederland is geen langzaam land. Maar er zijn wel beperkingen aan opleidingen. Zo zijn er toelatingseisen en zelfs grenzen in het aantal mensen dat een opleiding mag volgen. Dit zodat er zo goed mogelijk les gegeven kan worden en de kwaliteit van de opleidingen hier belangrijker zijn de kwantiteit.

Zo word er ook van jou verwacht, dat je niet lijdzaam toeziet en wacht tot de opleiding je aangeboden word. Wil je een streepje voor op mede-studenten. Neem initiatief. Blijf je best doen om toegelaten te worden. Zoek een bijbaan in de richting van je studie. Dan gaat het wachten allemaal wat sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men vind dat het te snel gaat.

Van mij mag het wel wat langzamer.

Ik wordt altijd kriegel van mensen die het maar snel willen laten gaan. Mijn baas, autorijders, enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wil dat de molen sneller moet draaien, dan de wind toelaat, zul je moeten meehelpen.
Als je alleen maar afwacht, gaat alles op de snelheid waarvan een ander denkt dat deze goed is.

1 jaar ergens op wachten is 11 maanden hebben zitten niksen. Hier en daar wat meer spreekwoordelijk schoppen en prikken, en het gaat een stuk sneller.

Voorbeeld: Belastingprobleem waarbij ik geen steek verder kom en het probleem alleen maar groter wordt. Oplossingen komen er maar niet, en ik wordt er frusto van.
Even langsgaan bij hoofdkantoor, en alles binnen 10 minuten geregeld, en nog uiterst toegeeflijk en menselijk ook.
Dat was nooit gebeurd als ik maar was blijven afwachten en telefoneren. Iemand afpoeieren is ook een stuk moeilijker als de persoon daadwerkelijk voor je staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als iemand maar iets de snelheid gaat opvoeren. zE aalemmal rarre fauten gan maakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je het hier langzaam?
Moet je eens op de Antillen gaan kijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ambtelijke molens malen helemaal niet langzaam -- ze malen degelijk.
14 jaar geleden
Niet alles, als je bank failliet gaat is binnen de kortste keren je museum leeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha goeie +1
Hoezo hier in Nederland?
Naar aanleiding van de manier van je vraag opstellen, ga ik er vanuit dat je geen nederlander/se bent.
Gaat het in het land van herkomst of andere landen sneller dan? Onderneem in elk geval iets, afwachten en niksen daar schiet je niets mee op. Volg desnoods een extra cursus nederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betaal maar eens een rekening niet... Een jaar haal je niet... Heel snel worden ze dan...

Alles gaat langzaam in Nederland... En in de rest van de wereld... Een omloopje rondom de zon duurt een jaar... Wat traag is dat...

Het is zo... You´re not gonna change that...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geduld wordt beloond.!
Gewoon rustig aan. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Somige arrogante nederlandertjes die willen alles als eerste hebben, alles als eerste doen en alles als eerste zijn. Als jij al een jaar op een opleiding wacht komt door de hoeveelheid mensen die dezelfde opleiding willen doen.

Welke richting wil je eigenlijk op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er steeds meer mensen naar Nederland komen die net als jij ook zo'n opleiding willen, en tsja dan worden de wachtlijsten langer he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Nederland teveel regels en wetten heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat zo ? Ik vind juist dat veel mensen in Nederland zich teveel druk maken en teveel stressen