Mag mijn werkgever mijn contract openbreken ivm de veranderde ketenregeling?

Mag mijn werkgever mijn contract openbreken?
Het eerste contract liep van: 01-08-2013 tot 01-08-2014
Het tweede contract loopt van 01-08-2014 tot 01-08-2015
Verlenging van het tweede contract op 01-08-2015 zou onder de nieuwe ketenregeling vallen (alle contracten na 1 juli 2015).
Nu vraagt mijn werkgever om het contract open te breken (voor 1 juli 2015) zodat de verlenging nog onder de oude regeling valt en het een jaar langer door kan lopen zonder een contract af te sluiten voor onbepaalde tijd. Mag dat zo maar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Met beider instemming kun je het contract beeindigen.
Je werkgever kan dat dus niet zonder jouw instemming. Als hij dat eenzijdig doet en je een nieuw derde contract geeft verwacht ik dat dit door een rechter niet geaccepteerd wordt en de rechter het contract omzet in een contract voor onbepaalde tijd.