Mag je ontslagen worden na 3 jaar zonder dat er een contract is getekend?

Mijn dochter werk op zaterdag en zondag bij AH, nu meer dan 3 jaar. Er is nooit een contract ondertekend en dus ook nooit verlengt, is er dan spraken van een vast dienst verband of niet???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt erop of de werkgever probeert dit te verkopen als 3 jaarcontracten, waarna een vast dienstverband zou moeten volgen. Om dit te voorkomen, wordt het dienstverband beeindigd. Omdat je in je uitleg schrijft dat er méér dan 3 jaar is gewerkt, heeft ze in principe al recht op een vaste aanstelling. Omdat ze er altijd netjes gewerkt heeft en salaris heeft ontvangen is er ook zonder contract een dienstverband ontstaan. Je zou het ontslag dus kunnen aanvechten als jij/zij dit wil.
Even een reactie op bovenstaand antwoord; als er niets in het contract staat over opzegtermijn is de wettelijke opzegtermijn voor werkgever en werknemer altijd 1 maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wel raar dat er nooit een contract getekend is, ze heeft neem ik aan ook salaris gekregen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er salaris is betaald, dan is er sprake van een dienstverband. Een contract kan ook mondeling zijn.
Hoe het zit met onstslag weet ik niet, dus daar ga ik niks over roepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwege de salarisbetalingen en haar arbeid is er een overeenkomst ontstaan. Aangezien er niks op papier staat, zal gewoon de wet gelden. En dat houdt in dat er een opzegtermijn zal zijn. Volgens mij is het zo dat de werknemer 2 maanden heeft en de werkgever 4 maanden.