Een jobcoach is een persoonlijke begeleider/ondersteuner als je een job zoekt en als je er een gevonden hebt.

http://www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten/instrumenten-subsidies/jobcoach/index.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen het UWV maakt gebruik van jobcoaches.
ook kunnen andere bedrijven er gebruik van maken.

Een jobcoach geeft persoonlijke ondersteuning
Een jobcoach begeleidt mensen op weg naar een baan. Heeft iemand een nieuwe baan gevonden? Dan geeft hij als het nodig is persoonlijke ondersteuning bij het werken. De afspraken tussen UWV en de jobcoaches staan in het protocol jobcoach. De arbeidsdeskundige beoordeelt hoeveel persoonlijke ondersteuning iemand nodig heeft en wat er vergoed wordt.

Wie krijgt een jobcoach?
Klanten die door ziekte of een handicap langdurig problemen ondervinden bij het werk. Om dit te beoordelen, onderzoekt een arts van UWV soms de situatie van de klant.
Klanten die werken met een arbeidsovereenkomst of proefplaatsing via UWV.
De ondersteuning van een jobcoach kan intensief of minder intensief zijn. Er zijn 4 begeleidingsniveaus mogelijk: zeer licht, licht, midden of intensief.
Om de kosten voor een jobcoach vergoed te krijgen, vult een klant samen met een jobcoach het formulier Aanvraag jobcoach (DOC, 268 Kb) in.

Welke jobcoachorganisaties?
UWV werkt alleen samen met jobcoaches die zijn aangesloten bij een jobcoachorganisatie erkend door UWV.

Elk half jaar maakt de jobcoachorganisatie een rapportage. Hierin staat of de ondersteuning van de jobcoach nog nodig is en of het niveau van ondersteuning nog passend is.